szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Tanulságos összegzés jelent meg az annaaero szakportálon a második számú európai diszkont légitársaság, az easyJet...

Tanulságos összegzés jelent meg az annaaero szakportálon a második számú európai diszkont légitársaság, az easyJet növekedéséről. A brit cég számunkra azért érdekes, mert miközben a piacvezető Ryanair és a régióban legnagyobb Wizz Air ölik egymást a budapesti utasokért, addig az easyJet semmit se reagált a Malév bedőlése után kialakult új helyzetre.

Pedig tavaly az easyJet gyorsabban nőtt a Ryanairnél, ügyesen használja ki, hogy az A319-es gépek mellé egyre több nagyobb, A320-ast is beállít, amiket ha meg tud tölteni, csökkenti a működési költségét. A budapesti reptér tipikusan a hagyományos diszkontmodellt művelő easyJet számára lehetne vonzó, mégis az általában pici világvégi reptereket preferáló ultra low cost Ryanair cuppant rá.

Az easyJet meccselt a Malévval a Budapest-London Gatwick útvonalon, de a magyar nemzeti légitársaság kiesésére annyi volt a reakciója, hogy röhögött a markába és megemelte az árakat - legalábbis a fapadosinfo.hu szerint. Még egy akkora ziccert is kihagyott, mint az Amsterdam-Budapest járat, amivel az ultrák nem tudnak Eindhovenből versenyezni. Nagyon érdekes, hogy az easyJet idén nyárra 7 százalékkal bővíti kapacitásait, de a magyar piacon Malév ide- vagy oda, szűkít 4 százalékot.

Ez alapján csak arra lehet gondolni, hogy nem akar beszállni a Wizz és a Ryanair őrült olcsójegy-versenyébe. A Ryanairrel évek óta kitartóan küzd a spanyol, az olasz és a brit piacokon, melyeken idén nyáron a legnagyobb növekedést hajtja végre. De úgy tűnik, 2 ultra low cost céggel szemben egyszerre már nem vállalják a küzdelmet. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!