szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Aki eddig tamáskodott, hogy Oszkó Péternek elhiggye, kész terv volt a Malév utódjának felállására, most olvasgathatja...

Aki eddig tamáskodott, hogy Oszkó Péternek elhiggye, kész terv volt a Malév utódjának felállására, most olvasgathatja a tanulmányt, mely erről szól. Az index által reggel közölt dukumentumnak ma már nem annyira a részletei az érdekesek, hiszen kábé mindegy, hogy tökfapados, vagy kétosztályos működési modell lett volna jobb. A lényeg az, hogy egyértelművé vált: pontosan lehetett tudni, mit kell csinálni Malév-ügyben, az Orbán-kormány mégse csinálta.

Üvöltözhet a vakvilágba hülyeségeket Budai Gyula, meg lehet, hogy kissé elszúrták annó a Malév és/vagy a reptér privatizációját a szocialisták, de a Malév gyalázatos körülmények között bekövetkezett, utód nélküli bedőlését egyértelműen az Orbán-kormány okozta.

A tények a következők: a Malév visszaállamosítása előtt készült a tanulmány, mely kijelölte a követendő utat. (Ami a nemzetközi példák alapján a tanulmánytól függetlenül is elég egyértelmű volt.) A Fidesz egyetértett a visszaállamosítással és már hatalomra kerülése előtt kész terv volt a kezében arra vonatkozólag, hogy a törvényszerűen bedőlő cég leállásának idejére hogyan kell felállítani az új vállalatot, mely apróbb trükkökkel a Malév nevet is tovább vihette volna.

Nem tettek semmit, hagyták utód nélkül bedőlni. Amit továbbra sem tudunk, hogy szándékosan csinálták így, például mert nem vállalták a balhét, a hatalmas sztrájkokat  a kisebb cégre átállásnál törvényszerű durva leépítések kapcsán? Vagy dilettánsok voltak, sutba dobták az egyetlen értelmes tervet és bíztak a csodában, meg a kínaiakban?

Talán egyszer kiderül, de azon nem lehet sokat vitatkozni, hogy a "nemzeti ügyek kormánya" eltüntette a föld színéről a nemzeti légitársaságot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!