szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szürreális reklámokat halásztak elő a nyolcvanas évek japán tévéjéből, amelyekben a kor legnagyobb hatású amerikai és japán rendezői próbálnak eladni különböző termékeket - néhol az sem egyértelmű, hogy pontosan mit.

A japán vizuális kultúra - beleértve a filmeket és a különböző televíziós produktumokat - híres arról, hogy a nyugati szem számára gyakran értelmezhetetlen tartalmakkal dolgozik. Ezen belül is külön kuriózumnak számít az ottani tévéreklámok világa, amelynek egy-egy darabjára már csak azért is felkapjuk a fejünket, mert rengeteg alkalommal tűnnek fel bennük vílághírű amerikai film- és popsztárok.

Az IndieWire most előhalászott két olyan japán reklámot, amelyben a nyolcvanas évek filmrendező kiválóságai láthatóak, egészen szürreális helyzetekben. Az egyikben a pályája csúcsán lévő Woody Allennel népszerűsítik a Seibu áruházláncot, bár az nem igazán derül ki, hogy a képsorok alapján miért kéne őket választani a valószínűleg jelentős kínálatból.

A másik videóban már felfedezhető egy kis koncepció: az Apokalipszis mosttal újra nagyot szakító Francis Ford Coppola és a hazai idol, Akira Kuroszava az utóbbi által rendezett Árnyéklovas forgatásán dolgoznak, majd a jól megérdemelt pihenő alatt jóízűen kortyolgatják a Suntory viszkijüket.

Utóbbi már önmagában is érdekes, de egyben új megvilágításba helyezi a Keresztapa-rendező lánya, Sofia Coppola által rendezett Elveszett jelentés című film azon zseniális jelenetét, amelyben Bill Murray-t véletlenül pont egy Suntory-reklám forgatásán izzasztják meg a japánok - rendezőstül, tolmácsostul.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!