A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Schneller Domokost hivatalosan is a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatójává nevezték ki.
A Miniszterelnökség egykori helyettes államtitkára, aki néhány évvel ezelőtt lelkes kritikusa volt a Budapest Airport működésének, Schneller Domokos hivatalosan is a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója lett. Kinevezésével voltaképpen csak a pozíciója lett megerősítve, ugyanis Schneller azóta vezeti a még mindig új, saját épület nélkül működő múzeumot, hogy Vitézy Dávid lemondott a főigazgatói posztjáról.
A hivatalos közlemény szerint az új intézményvezető irányításával az első időszaki kiállítás, amely a múzeumban létrejön, a kerékpáros közlekedésről fog szólni, a június 23-tól a Kőbányai út 24-28. szám alatt látogatható Bringára váltva című időszaki kiállítás a biciklis kultúra alakulásáról szól majd.
Schneller Domokos megbízása 5 évre szól, az új múzeumigazgató főnöke Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Mint ismert, a Közlekedés Múzeumnak lassan majdnem egy évtizede nincs méltó helye a fővárosban.
A múzeum városligeti épületét még 2015-ben azzal zárták be, hogy az évtized végéig egy teljesen új, korszerű intézmény nyílik majd a helyén. Az épületet ledózerolták, majd a kormány 2017-ben úgy döntött, hogy inkább a MÁV Kőbányai úti egykori ipartelepén húznak fel neki egy új épületet.
A kiemelt beruházásként épülő új Közlekedési Múzeumra 2026-ig összesen 6,6 milliárdot szán az állam. Ezenfelül 2021 szeptemberében utaltak ki három évre elosztva 455 millió forintot, és ezt egészítették ki tavaly egy újabb egyedi kormányhatározatban szereplő, további egymilliárd forinttal. A múzeum tavaly márciusban megkapta az építési engedélyt. A múzeum a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda és annak magyar partnere, az M-Teampannon építésziroda tervei alapján készülhet el, melynek legfőbb elemeként megújul a Dízelcsarnok, ezáltal ez lesz az intézmény legnagyobb egybefüggő kiállítótere – írta korábban az Építészfórum.
„A Dízelcsarnok egy kortárs, üveghomlokzatú épületrésszel bővül, amelyben a kiállítótér fog folytatódni, és ahol a múzeum bejárata lesz a Kőbányai út - Könyves Kálmán körút csomópont, illetve az újonnan létesítendő Közlekedési Múzeum vasútállomás felől. A Kőbányai útra néző műemléki védettségű fejépület és a teljes tégla homlokzat is megújul, itt kapnak helyet többek között a múzeum archívumi, könyvtári gyűjteményei és kutatási egységei, valamint a kifejezetten műszaki-közlekedési eszközökre specializált restaurátorműhelyek is".
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.