Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Schneller Domonkos egyszer már nekiment a Budapest Airportnak, a szerdai káosz miatt ismét kiakadt.
Mondhatni kapóra jött a kormánynak a szerda esti káosz a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ahogy mi is megírtuk, szerda este nem sokkal hét óra előtt megsértette a Wizz Air Stockholmból érkező repülőgépének futóművét egy korábban kiszakadt betondarab. A pályát le kellett zárni, a törmelékeket eltakarítani, a sérülést kijavítani. A forgalom csak 20 óra körül állt helyre, a pályazár idején a repülőtéren 28 repülőgép várakozott a felszállásra, 10 érkező járatnak kellett kitérő repülőtérre mennie, mások pedig fel sem szálltak.
A pályazár idején a repülőtéren sok utas szerint kaotikus helyzet alakult ki, erről kérdezte a Magyar Nemzet Schneller Domonkost, a Miniszterelnökség helyettes államtitkárát. Ő volt az, aki februárban az AIRportalnak hosszú levélben kritizálta a repülőtér működését. A politikus akkor még azt is szóvá tette, hogy a reptéren nem szokott papírtörlő lenni a mosdóban, a magyaroknak nem jár építészeti minőség, nem jár tiszta WC, és benne szappan, papír, tisztaság. (Az már csak hab a tortán, hogy a lap Shaun Walker Twitter-üzenetét idézte, akit The Guardian tudósítójaként számtalanszor kritizált már a kormány.)
Schneller most sem fukarkodott a jelzőkkel, és azt is megkockáztatta, hogy a káosz kihat Budapest megítélésére és Magyarországra is.
„Tényleg egy ilyen amatőr menedzsment kezében van a nyári turistaszezon, közvetve pedig az egész ország megítélése?” – tette fel a kérdést a lapban.
A helyettes államtitkár szerint a szerda nap arra bizonyíték, hogy „a több mint 10 éve ideiglenesen a hazánkban állomásozó, egyre kétségesebb alkalmasságú menedzsment amatőr hibákat vét. Ha egy ilyen egyszerű, előre látható és tervezhető karbantartási munkát nem tud ellátni – az utasok számára észrevehetetlenül – határidőre egy olyan cég vezetése, amely pár hete 24 milliárd forint nyereséget realizált, rémisztő belegondolni, hogy nem várt eseményt hogyan kezelnének” – mondta az államtitkár.
A Magyar Nemzet egyébként úgy tudja, csak a szerencsén múlt, hogy nem történt súlyos baleset, mivel a Wizz Air gépe
nemcsak durrdefektet kapott, hanem a fékrendszere is megsérült.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.