szerző:
hvg.hu

Európa számos városában (Bécs, Párizs, Lyon, stb.) már régóta használatban van a közbringa-rendszer, de hamarosan Budapesten is igénybe lehet venni, ugyanis jövőre megérkezik a fővárosunkba is.

A rendszer lényege, hogy a belváros dokkoló állomásaiban várakozó, erre a célra épített egyedi biciklik várják, hogy a városlakók rövid távokra lábuk alá kapják, majd megérkezve egy másik dokkolóban lerakják őket. Az előzetes regisztráció és letéti díj megfizetése után chipkártyánkal egy állomáson kiválasztjuk a megfelelő és jó állapotú kerékpárt, eltekerünk úticélunk felé és az oda legközelebb eső dokkban letesszük. Így nincs szükségünk saját kerékpárra, nincs lakatolás, se karbantartás, cserébe megkapjuk a könnyed és egyszerű közlekedést. A Bicing első fél órája ingyenes, majd onnantól növekvő ütemben fizetünk használatért, így egész napos használat helyett akkor pattanunk fel rá, ha szükség van rá. A Bicinget csak helyiek számára tették elérhetővé, így a turistáknak csak az ábrándozás marad. A lakosság viszont teljes mértékben a tömegközlekedés részének tekinti. A rendszer olyan jól működik, hogy az indulás óta megduplázódott a bicajok száma, több és több dokkoló állomást telepítenek, a nagyon magas hegyek, mint Montijuic vagy Tibidabo kivételével már a város 70 százalékát lefedik - olvasható a Cyclechic blogon. Képekért és részletekért látogasson el a blogra, olvassa el a teljes bejegyzést.
Világ

"Az autó nem megfelelő a városi közlekedésre"

A világ legnagyobb kerékpáros konferenciáján a fő téma a bringa helyett sokkal inkább az ember és a város viszonyának újragondolása. A hvg.hu tudósítója a helyszínről, Koppenhágából jelentkezik.

Világ

A magyar politika még mindig nem érti a bringázást

Miközben Budapest kerékpáros nemzetközi hírnevét mindenekelőtt a tízezreket megmozgató Critical Mass-felvonulások az erős civil kezdeményezések erősítik, a nagypolitika szintjén továbbra sem vállalja fel senki a kerékpározás ügyét. Tudósítónk a Velo-City kerékpáros konferenciáról jelentkezik Koppenhágából.

Az Európai Bizottság szakértőinek magyarázta Polt Péter, hogyan küzd a korrupció ellen

Az Európai Bizottság szakértőinek magyarázta Polt Péter, hogyan küzd a korrupció ellen

Ezer éves viking hajóra bukkantak a föld alatt

Ezer éves viking hajóra bukkantak a föld alatt

Mire jók a robotok? Így segítik az embereket a raktárakban

Mire jók a robotok? Így segítik az embereket a raktárakban

6000 dolgozó hiányzik a boltokból

6000 dolgozó hiányzik a boltokból

Kenderesi: Egy gyerekes fogadásból csaptam a koreai lány fenekére

Kenderesi: Egy gyerekes fogadásból csaptam a koreai lány fenekére

Öntik a pénzt a falvakra, sokszor mégis alig futja működésre

Öntik a pénzt a falvakra, sokszor mégis alig futja működésre