Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b94df7b-9611-499a-b985-947449812ccf","c_author":"EUrologus","category":"360","description":"Nem az angoltudása, sokkal inkább szakmai felkészültsége hagy kivetnivalót maga után Deutsch Tamás fideszes EP-képviselőnek. EUrologus vélemény az EP-képviselők nyelvi készségeiről.","shortLead":"Nem az angoltudása, sokkal inkább szakmai felkészültsége hagy kivetnivalót maga után Deutsch Tamás fideszes...","id":"20250129_Deutsch-Tamas-angol-europai-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b94df7b-9611-499a-b985-947449812ccf.jpg","index":0,"item":"6756c9d2-d2f8-40b1-8a82-289665b61e0d","keywords":null,"link":"/360/20250129_Deutsch-Tamas-angol-europai-parlament","timestamp":"2025. január. 29. 14:23","title":"Deutsch Tamás nem az angoljával lóg ki az EP-képviselők közül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f289372-81a0-4078-9cda-5133934fa154","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Úgy tűnik, a szelfiutálat egyeseknél különösen erős.","shortLead":"Úgy tűnik, a szelfiutálat egyeseknél különösen erős.","id":"20250130_Inkabb-maszturbalnek-nyilvanosan-mint-hogy-keszitsek-egy-szelfit-Sedaris","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f289372-81a0-4078-9cda-5133934fa154.jpg","index":0,"item":"17fe543a-8c4d-4439-8388-8460f81635e1","keywords":null,"link":"/kultura/20250130_Inkabb-maszturbalnek-nyilvanosan-mint-hogy-keszitsek-egy-szelfit-Sedaris","timestamp":"2025. január. 30. 13:22","title":"\"Inkább maszturbálnék nyilvánosan, mint hogy csináljak egy szelfit\" – nyilatkozta David Sedaris amerikai humorista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8af792a9-8d02-4bf0-ad1a-ba9b534be0ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A többség nem sieti el ezt a teendőt. ","shortLead":"A többség nem sieti el ezt a teendőt. ","id":"20250129_eves-matrica-vasarlas-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8af792a9-8d02-4bf0-ad1a-ba9b534be0ba.jpg","index":0,"item":"c723fad0-aa4a-48a2-adfc-cca68fe8061e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_eves-matrica-vasarlas-2025","timestamp":"2025. január. 29. 14:50","title":"Több mint kétmillió autós most is az utolsó pillanatokra hagyja az éves matrica vásárlást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"674bb48c-7639-461f-bc4f-7933fc0c8204","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A közel 700 Nm-es csúcsnyomatékú új dízel BMW X3 átlagfogyasztása nem éri el a 7 litert.","shortLead":"A közel 700 Nm-es csúcsnyomatékú új dízel BMW X3 átlagfogyasztása nem éri el a 7 litert.","id":"20250131_dehogy-halott-a-dizel-6-hengeres-uj-gazolajos-motor-bmw-x3-40d-xdrive","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/674bb48c-7639-461f-bc4f-7933fc0c8204.jpg","index":0,"item":"25a0bc62-94ad-49e8-a1dd-8fafc8a5fbd5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250131_dehogy-halott-a-dizel-6-hengeres-uj-gazolajos-motor-bmw-x3-40d-xdrive","timestamp":"2025. január. 31. 06:41","title":"Dehogy halott a dízel: 6 hengeres új gázolajos motor a BMW X3-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15c62026-2763-486e-93d9-99f865db91cf","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Egy amerikai per apropóján elemzi a Der Spiegel, miért nincs szükségük a nagy techcégeknek arra, hogy titokban felhasználják a telefonok mikrofonját. De akkor honnan „tudják” a hirdetők, min törjük éppen a fejünket?","shortLead":"Egy amerikai per apropóján elemzi a Der Spiegel, miért nincs szükségük a nagy techcégeknek arra, hogy titokban...","id":"20250130_apple-telefon-lehallgatas-per-gyanus-reklamok-tenyleg-lehallgat-a-mobil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15c62026-2763-486e-93d9-99f865db91cf.jpg","index":0,"item":"991ef010-1551-47f5-b069-4f29ea56d673","keywords":null,"link":"/360/20250130_apple-telefon-lehallgatas-per-gyanus-reklamok-tenyleg-lehallgat-a-mobil","timestamp":"2025. január. 30. 17:00","title":"Úgy érzi, hogy lehallgatja a mobilja? Valójában ezért kapunk gyanúsan témába vágó reklámokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Érdemes várnia annak, aki a szerdát ki tudja húzni úgy, hogy csak másnap kelljen tankolnia.","shortLead":"Érdemes várnia annak, aki a szerdát ki tudja húzni úgy, hogy csak másnap kelljen tankolnia.","id":"20250129_Nagyot-esik-a-gazolaj-es-a-benzin-ara-a-het-masodik-feleben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"2d70a59d-9a9f-4f76-9736-9d9eac4c57eb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Nagyot-esik-a-gazolaj-es-a-benzin-ara-a-het-masodik-feleben","timestamp":"2025. január. 29. 09:59","title":"Rég volt ilyen: nagyot esik a dízel és a benzin ára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bbc8ed2-3220-474a-b11b-e38341da28cc","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"László Attila az ügyben kifejtett kormányzati kommunikációt szerecsenmosdatásnak minősítette.","shortLead":"László Attila az ügyben kifejtett kormányzati kommunikációt szerecsenmosdatásnak minősítette.","id":"20250129_feljelentes-pilis-fergek-ivoviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bbc8ed2-3220-474a-b11b-e38341da28cc.jpg","index":0,"item":"d23cd791-dbf7-41eb-beda-333da7454a58","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_feljelentes-pilis-fergek-ivoviz","timestamp":"2025. január. 29. 09:25","title":"„Elfogadhatatlan a kormányzati kommunikáció” – feljelentést tett a pilisi polgármester az ivóvízben talált férgek miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kormányzati használatra fejlesztett ChatGPT-t adott ki az OpenAI, és ennek a biztonság terén lehet jelentősége.","shortLead":"Kormányzati használatra fejlesztett ChatGPT-t adott ki az OpenAI, és ennek a biztonság terén lehet jelentősége.","id":"20250129_openai-chatgpt-gov-amerika-kormanyzati-chatbot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea.jpg","index":0,"item":"40e50ffd-6919-4be8-b6de-55df122f1b9c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_openai-chatgpt-gov-amerika-kormanyzati-chatbot","timestamp":"2025. január. 29. 18:03","title":"Új ChatGPT-verzió érkezett, de ezt nem nyomkodhatja akárki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Forma-1: Massa zsinórban harmadszor győzött Isztambulban
szerző:
Vincze Szabolcs
Tetszett a cikk?
Felipe Massát, a Ferrari brazil pilótáját intették le elsőnek a Forma-1 idei sorozatának Török Nagydíján. Így azon felül, hogy riválisaival szemben újabb értékes pontokat szerzett a felzárkózás érdekében, zsinórban harmadszor nyert Isztambulban. Ezzel az eredményével "török szultánná", azaz a pálya egyeduralkodójává avanzsált.
A rajtot követően Felipe Massa (Ferrari) az élen maradt és Lewis Hamilton (MCLaren) is megőrizte a második pozíciót. A lengyel Robert Kubica ugyanakkor bejött a harmadik helyre, a pehelykönnyű autóval kezdő Fernando Alonso pedig Kimi Räikkönen elé, aki viszont nagyon elkönnyelműsködte a rajtot.
Honfitársa, Heikki Kovalainen versenye sem indult jól, mert nemcsak visszaesett, de a boxba is kihajtott mind a négy kerekét kicseréltetni (egy észrevétlen ún. lassú defekt miatt), és leghátulról kellett felzárkóznia. Nem maradt el a futamnyitó karambol sem, ezúttal Giancarlo Fisichella (Force India) vette be rosszul az első kanyart és hajtott rá Kazuki Nakadzsimára (Williams-Toyota), így végleg ki is szálhatott az összetört autóból.
Ahogy kiment a safety car, Räikkönen szinte azonnal visszaelőzte Alonsót, az élen álló Massa-Hamilton duó pedig egyre jobban elszakadt a mezőnytől. A brazil pilóta nem csak a pontok miatt akart nyerni, hiszen diadalával már zsinórban harmadszor állhatott volna a dobogó legfelső fokára Isztambulban.
Az első bokszhullám után az élbolyban annyit változott csak a felállás, hogy a Ferrari finn pilótája meg tudta előzni Kubicát, így feljött a harmadik helyre, Hamilton viszont nagyon ráment az első helyen autózó, ám érezhetően lassuló Massára, és a levegőben volt az előzés. A 23. kör végén ezt meg is tette, és egy egészségesen agresszív, ugyanakkor nagyon szemfüles manőverrel átvette a vezetést egy jobb kanyar belső ívén.
Ezután körönkén hajszál híján egy másodpercet vert a brazilra - igaz, könnyű autóval. A harmadik helyen autózó Räikkönen ugyanakkor nem tudott felzárkozni kettejükhöz, igaz, Kubica sem tudott mit kezdeni vele, és maradt a negyedik pozícióban. Mindenki arra várt, hogy Hamilton mikor áll ki végre a bokszba, illetve milyen helyre tud majd visszajönni. Huszonhat körrel a vége előtt a brit be is állt, de mivel a kemény kereket tették fel neki, biztossá vált, hogy még egyszer ki kell majd állnia a verseny során.
A McLaren pilótája csak harmadik helyre jött vissza, a két Ferrari így viszont az élre ugrott. Érdekes volt mindenközben nézni, hogy míg Hamilton a Ferrarikkal, Kovalainen a Jarno Trulli vezette Toyotával viaskodott. Kölcsönös előzések végén azonban a finn jött ki győztesen a csatából, mint ez várható is volt.
Räikkönen vagy Hamilton? (Oldaltörés)
Szavazás box Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?
Massa bokszkiállása után csapattársa, Kimi Räikkönen került az élre, azonban ahhoz képest, hogy könnyű autóval mehetett, nem tudott kilőni és Hamilton a nyakán maradt. Massa győzelméhez az utolsó körökben már kétség sem férhetett, az egész versenyen magabiztosan és kiegyensúlyozottan autózott. A kérdés inkább az volt, hogy ki kerül ki győztesen a Räikkönen-Hamilton párharcból.
Tizenhárom körrel a vége előtt kiélezetté vált kettejük küzdelme, és Hamilton előnye ekkor másfél másodperc volt. A végére a finn láthatóan gyorsabb volt az előtte autózó britnél, és sorozatban a verseny leggyorsabb köreit futotta. Ez azonban nem volt elég, már kevés volt az idő, így a Ferrarinak meg kellett elégednie az első hely mellett a harmadikkal.
Massa zsinórban harmadszor nyerte meg a Török Nagydíjat, így új címet zsebelhetett be ("török szultán"), mögötte Hamilton és Räikkönen érkezett célba. Alonso hatodik helyre hozta be a gyengélkedő Renault-t, Rubens Barrichello (Honda) ugyanakkor Isztambulban autózta 257-dik versenyét, ezzel átvette a vezetést az örökranglistán Ricardo Patrese előtt.
FORMA-1, TÖRÖK NAGYDÍJ, ISZTAMBUL (58 KÖR, 309,396 KM)
1. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1 ó 26:49.451 2. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) + 3.779 mp. 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) + 4.271 mp. 4. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) + 21.945 mp. 5. Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) + 38.741 mp. 6. Fernando Alonso (spanyol, Renault) + 53.724 mp. 7. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) + 1:04.229 p. 8. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) + 1:11.406 p. 9. David Coulthard (brit, Red Bull) + 1:15.270 p. 10. Jarno Trulli (olasz, Toyota) + 1:16.344 p. 11. Jenson Button (brit, Honda) + 1 kör 12. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) + 1 kör 13. Timo Glock (német, Toyota) + 1 kör 14. Rubens Barrichello (brazil, Honda) + 1 kör 15. Nelson Piquet Jr. (brazil, Renault) + 1 kör 16. Adrian Sutil (német, Force India) + 1 kör 17. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) + 1 kör
Nem értek célba: 18. Sebastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 25. kör 19. Kazuki Nakadzsima (japán, Williams-Toyota) 1. kör 20. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) 1. kör
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (PILÓTÁK): 1. Kimi Räikkönen (Ferrari) 35 pont 2. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 28 pont 3. Felipe Massa (Ferrari) 28 pont 4. Robert Kubica (BMW Sauber) 24 pont 5. Nick Heidfeld (BMW Sauber) 20 pont 6. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 14 pont 7. Mark Webber (Red Bull) 10 pont 8. Fernando Alonso (Renault) 9 pont 9. Jarno Trulli (Toyota) 9 pont 10. Nico Rosberg (Wiliams-Toyota) 8 pont 11. Nakadzsima Kazuki (Williams-Toyota) 5 pont 12. Jenson Button (Honda) 3 pont 13. Sebastien Bourdais (Toro Rosso) 2 pont
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (KONSTRUKTŐRÖK): 1. Ferrari 63 pont 2. BMW Sauber 44 pont 3. McLaren-Mercedes 42 pont 4. Williams-Toyota 13 pont 5. Red Bull 10 pont 6. Renault 9 pont 7. Toyota 9 pont 8. Honda 3 pont 9. Toro Rosso 2 pont
Az összetett pontversenyben éllovas finn Kimi Ra:ikkönen (Ferrari) nyerte az 59. Forma-1-es világbajnokság ötödik futama, a Török Nagydíj második szabadedzését.