szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 2005-ös év hozta meg számára a megérdemelt áttörést a Red Bull KTM-nél, három alkalommal is futamgyőzelmet szerzett. A Katari Nagydíjon a célegyenesben húzott el csapattársa, a világbajnoki címre is esélyes Mika Kallio mellett, aki így végül nem nyerte meg a címet. Talma viszont év végén szakított a klubbal, és a Humangest Honda versenyzője lett. Egy év múlva a Bancaja Asparhoz szerződött, ahol 2007-ben világbajnoki címet nyert a favoritnak számító csapattársa, Hector Faubel előtt. Szerződése szerint 2009-ben már a 250 köbcentiméteres kategóriában indulhat.


© AP
Név: Talmácsi Gábor
Állampolgárság: magyar
Született: 1981.05.18., Budapest
Jelenlegi csapata: Bancaja Aspar Team
Rajtszáma: #1
Futamok: 131 (130)
Győzelmek száma: 9
Dobogó: 25
Pole pozíciók: 10
Leggyorsabb körök: 9
Világbajnoki pontok: 972
Helyezései: 1. (2007), 3. (2005, 2008), 7. (2006), 17. (2004)





Talmácsi Gábor 2008-as eredményei a MotoGP 125 köbcentiméteres kategóriájában:

1. Katari Nagydíj - 12. hely (4 pont)
2. Spanyol Nagydíj - kiesett a 3. körben
3. Portugál Nagydíj - 6. hely (10 pont)
4. Kínai Nagydíj - 3. hely (16 pont)
5. Francia Nagydíj - 14. hely (2 pont)
6. Olasz Nagydíj - 2. hely (20 pont)
7. Katalán Nagydíj - 3. hely (16 pont)
8. Brit Nagydíj - kiesett a 2. körben
9. Holland Nagydíj - 1. hely (25 pont)
10. Német Nagydíj - 3. hely (16 pont)
11. Cseh Nagydíj - 4. hely (13 pont)
12. San Marinói Nagydíj - 1. hely (25 pont)
13. Indianapolisi Nagydíj - 14. hely (2 pont)
14. Japán Nagydíj - 3. hely (16 pont)
15. Ausztrál Nagydíj - 3. hely (16 pont)
16. Malajziai Nagydíj - 1. hely (25 pont)
17. Valenciai Nagydíj - kiesett a 7. körben

Összesen: 206 pont (3. hely)

Talmácsi Gábor hivatalos weboldala

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Sport

Scott Redding

A mezőny legfiatalabb versenyzője, egyben a sorozat újonca. Ehhez képest jól kezdett, hiszen élete első futamán az ötödik helyet szerezte meg, és nem maradt le sokkal a dobobóról. Bradley Smith-hez hasonlóan a britek egyik nagy reménysége, de az első szezonjai a tapasztalatszerzésről fognak szólni. Ügyes pilóta, hiányai (nem elég gyors, nem elég megbízható) rutintalanságából fakadnak, idővel ezt leküzdi.

hvg.hu Sport

Stefan Bradl

A német pilóta már 2005 óta versenyez a kategóriában, és minden évben szerzett pontot. Fiatal kora ellenére tehát van már tapasztalata, amit idén bizonyít is. Katarban például már dobogóra állhatott, és rendre az élbolyban versenyez. Óriási tehetsége a németeknek, ha idén nem is, de hamarosan a negyedliteresek világbajnoki címéért versenyez majd, és abban is biztosak lehetünk, hogy szerepelni fog a MotoGP magasabb kategóriáinak valamelyikében.

hvg.hu Sport

Sergio Gadea

2003-ban ugyan szerepelt négy futamon a sorozatban, igazáből csak a következő esztendőben kezdett versenyezni. Eredményei egyre jobbak voltak, tavaly és tavalyelőtt már felzárkózott az élmezőnyhöz, de Talmácsi Gábor és Hector Faubel árnyékában nem volt lehetőség jobb eredményre a csapatban. Idén Faubel feljebb lépésével ez lehetségessé vált, jövőre pedig Talmácsi is a 250 köbcentiméteresek között indul, így minden adott lesz akár a vb-címhez is.

hvg.hu Világ

Bradley Smith

Fiatal és ambíciózus, Nagy-Britanniában máris népszerű. Első idényében, 2006-ban már 20 pontot szerzett 15 évesen, egy év múlva Franciaországban már dobogóra is állhatott. Idén nagy reményeket fűztek hozzá, amire azóta többé-kevésbé rá is szolgál. Nagyon gyors pilóta, aki harcban van a pole pozícióért, de versenykörülmények között egyelőre nem tudja ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Nem sok idő kell, és potenciális világbajnokjelöltként indulhat.

hvg.hu Sport

Nicolás Terol

Nico Terol már 2004-ben (16 évesen) bemutatkozott a 125 köbcentiméteresek között a Valenciai Nagydíjon, egy évvel később pedig már folyamatosan versenyzett. Tavaly kicsit visszaesett az előző évhez képest, de idén ismét nagyszerű formában versenyez egy erős motoron ülve. Ha vb-cím még nem is, de egy összetettbeli dobogós hely azért már reálisan várható tőle.

hvg.hu Sport

Mike Di Meglio

A francia pilóta 2003-ban csatlakozott a mezőnyhöz, de eddigi profi évei csak mérsékelt sikereket hoztak. Legjobb éve a 2005-ös volt, pályafutása egyetlen győzelmét is akkor aratta, de végül csak 11. helyen végzett a világbajnoki pontvadászatban. Az idén a mérnököknek kösznhetően egyre erősebb és megbízhatóbb a motorja, mégis, legfeljebb az első ötben végez majd a szezon végén.

hvg.hu Sport

Joan Olive

Olivé 2001-ben csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez ebben a kategóriában, de két évig (2003, 2004) egy kategóriával feljebb is kísérletezett - kevés sikerrel. Visszatérése után sem robbant be a 125 köbcentiméteresek közé, csak mérsékelt eredményeket ért el, futamot még nem nyert. Az idei szezon bíztatóan alakul számára, motorja egyelőre megbízható, ami leginkább Massimo Branchini mérnöknek köszönhető.

hvg.hu Sport

Simone Corsi

Az olasz pilóta 2002-ben debütált a MotoGP negyedliteres kazegóriájában, az azóta eltelt időben a 2005-ös évadban a 250 köbcentiméteres kategóriát is kipróbálta. 2007-ben csak egy alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére, az idei szezon azonban szinte tökéletesen kezdődött számára. Ha lendülete később sem törik meg, akkor sok sikertelen év után az idei lehet számára az áttörés.