szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Olivé 2001-ben csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez ebben a kategóriában, de két évig (2003, 2004) egy kategóriával feljebb is kísérletezett - kevés sikerrel. Visszatérése után sem robbant be a 125 köbcentiméteresek közé, csak mérsékelt eredményeket ért el, futamot még nem nyert. Az idei szezon bíztatóan alakul számára, motorja egyelőre megbízható, ami leginkább Massimo Branchini mérnöknek köszönhető.


Név: Joan Olivé
Állampolgárság: spanyol
Született: 1984.11.22., Tarragona, Spanyolország
Jelenlegi csapata: Belson Derbi
Rajtszáma: #6
Futamok: 98
Győzelmek száma: -
Dobogó: 8
Pole pozíciók: -
Leggyorsabb körök: 3
Világbajnoki pontok: 528
Tavalyi (2007) helyezése: 8.



Joan Olivé 2008-as eredménye a MotoGP 125 köbcentiméteres kategóriájában:

Összesen: 142 pont (7. hely)

Joan Olivé hivatalos weboldala

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
hvg.hu Sport

Scott Redding

A mezőny legfiatalabb versenyzője, egyben a sorozat újonca. Ehhez képest jól kezdett, hiszen élete első futamán az ötödik helyet szerezte meg, és nem maradt le sokkal a dobobóról. Bradley Smith-hez hasonlóan a britek egyik nagy reménysége, de az első szezonjai a tapasztalatszerzésről fognak szólni. Ügyes pilóta, hiányai (nem elég gyors, nem elég megbízható) rutintalanságából fakadnak, idővel ezt leküzdi.

hvg.hu Sport

Mike Di Meglio

A francia pilóta 2003-ban csatlakozott a mezőnyhöz, de eddigi profi évei csak mérsékelt sikereket hoztak. Legjobb éve a 2005-ös volt, pályafutása egyetlen győzelmét is akkor aratta, de végül csak 11. helyen végzett a világbajnoki pontvadászatban. Az idén a mérnököknek kösznhetően egyre erősebb és megbízhatóbb a motorja, mégis, legfeljebb az első ötben végez majd a szezon végén.

hvg.hu Sport

Stefan Bradl

A német pilóta már 2005 óta versenyez a kategóriában, és minden évben szerzett pontot. Fiatal kora ellenére tehát van már tapasztalata, amit idén bizonyít is. Katarban például már dobogóra állhatott, és rendre az élbolyban versenyez. Óriási tehetsége a németeknek, ha idén nem is, de hamarosan a negyedliteresek világbajnoki címéért versenyez majd, és abban is biztosak lehetünk, hogy szerepelni fog a MotoGP magasabb kategóriáinak valamelyikében.

hvg.hu Világ

Bradley Smith

Fiatal és ambíciózus, Nagy-Britanniában máris népszerű. Első idényében, 2006-ban már 20 pontot szerzett 15 évesen, egy év múlva Franciaországban már dobogóra is állhatott. Idén nagy reményeket fűztek hozzá, amire azóta többé-kevésbé rá is szolgál. Nagyon gyors pilóta, aki harcban van a pole pozícióért, de versenykörülmények között egyelőre nem tudja ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Nem sok idő kell, és potenciális világbajnokjelöltként indulhat.

hvg.hu Sport

Nicolás Terol

Nico Terol már 2004-ben (16 évesen) bemutatkozott a 125 köbcentiméteresek között a Valenciai Nagydíjon, egy évvel később pedig már folyamatosan versenyzett. Tavaly kicsit visszaesett az előző évhez képest, de idén ismét nagyszerű formában versenyez egy erős motoron ülve. Ha vb-cím még nem is, de egy összetettbeli dobogós hely azért már reálisan várható tőle.

hvg.hu Sport

Sergio Gadea

2003-ban ugyan szerepelt négy futamon a sorozatban, igazáből csak a következő esztendőben kezdett versenyezni. Eredményei egyre jobbak voltak, tavaly és tavalyelőtt már felzárkózott az élmezőnyhöz, de Talmácsi Gábor és Hector Faubel árnyékában nem volt lehetőség jobb eredményre a csapatban. Idén Faubel feljebb lépésével ez lehetségessé vált, jövőre pedig Talmácsi is a 250 köbcentiméteresek között indul, így minden adott lesz akár a vb-címhez is.

hvg.hu Sport

Talmácsi Gábor

A 2005-ös év hozta meg számára a megérdemelt áttörést a Red Bull KTM-nél, három alkalommal is futamgyőzelmet szerzett. A Katari Nagydíjon a célegyenesben húzott el csapattársa, a világbajnoki címre is esélyes Mika Kallio mellett, aki így végül nem nyerte meg a címet. Talma viszont év végén szakított a klubbal, és a Humangest Honda versenyzője lett. Egy év múlva a Bancaja Asparhoz szerződött, ahol 2007-ben világbajnoki címet nyert a favoritnak számító csapattársa, Hector Faubel előtt. Szerződése szerint 2009-ben már a 250 köbcentiméteres kategóriában indulhat.

hvg.hu Sport

Simone Corsi

Az olasz pilóta 2002-ben debütált a MotoGP negyedliteres kazegóriájában, az azóta eltelt időben a 2005-ös évadban a 250 köbcentiméteres kategóriát is kipróbálta. 2007-ben csak egy alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére, az idei szezon azonban szinte tökéletesen kezdődött számára. Ha lendülete később sem törik meg, akkor sok sikertelen év után az idei lehet számára az áttörés.

Mi lesz a szájról olvasókkal a maszkok idején?

Mi lesz a szájról olvasókkal a maszkok idején?

Ideiglenes kerékpársávokat alakítanak ki Budapesten

Ideiglenes kerékpársávokat alakítanak ki Budapesten

Ha a kormány elveszi a gépjárműadót, akkor egy fillér nélkül maradhat sok település

Ha a kormány elveszi a gépjárműadót, akkor egy fillér nélkül maradhat sok település