szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz pilóta 2002-ben debütált a MotoGP negyedliteres kazegóriájában, az azóta eltelt időben a 2005-ös évadban a 250 köbcentiméteres kategóriát is kipróbálta. 2007-ben csak egy alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére, az idei szezon azonban szinte tökéletesen kezdődött számára. Ha lendülete később sem törik meg, akkor sok sikertelen év után az idei lehet számára az áttörés.


© AP
Név: Simone Corsi
Állampolgárság: olasz
Született: 1987.01.24., Róma, Olaszország
Jelenlegi csapata: Jack&Jones WRB
Rajtszáma: #44
Futamok: 83 (79)
Győzelmek száma: 5
Dobogó: 10
Pole pozíciók: 3
Leggyorsabb körök: 2
Világbajnoki pontok: 565
Tavalyi (2007) helyezése: 6.




Simone Corsi 2008-as eredménye a MtotGP 125 köbcentiméteres kategóriájában:

Összesen: 225 pont (2. hely)

Simone Corsi hivatalos weboldala

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
hvg.hu Sport

Stefan Bradl

A német pilóta már 2005 óta versenyez a kategóriában, és minden évben szerzett pontot. Fiatal kora ellenére tehát van már tapasztalata, amit idén bizonyít is. Katarban például már dobogóra állhatott, és rendre az élbolyban versenyez. Óriási tehetsége a németeknek, ha idén nem is, de hamarosan a negyedliteresek világbajnoki címéért versenyez majd, és abban is biztosak lehetünk, hogy szerepelni fog a MotoGP magasabb kategóriáinak valamelyikében.

hvg.hu Világ

Bradley Smith

Fiatal és ambíciózus, Nagy-Britanniában máris népszerű. Első idényében, 2006-ban már 20 pontot szerzett 15 évesen, egy év múlva Franciaországban már dobogóra is állhatott. Idén nagy reményeket fűztek hozzá, amire azóta többé-kevésbé rá is szolgál. Nagyon gyors pilóta, aki harcban van a pole pozícióért, de versenykörülmények között egyelőre nem tudja ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Nem sok idő kell, és potenciális világbajnokjelöltként indulhat.

hvg.hu Sport

Sergio Gadea

2003-ban ugyan szerepelt négy futamon a sorozatban, igazáből csak a következő esztendőben kezdett versenyezni. Eredményei egyre jobbak voltak, tavaly és tavalyelőtt már felzárkózott az élmezőnyhöz, de Talmácsi Gábor és Hector Faubel árnyékában nem volt lehetőség jobb eredményre a csapatban. Idén Faubel feljebb lépésével ez lehetségessé vált, jövőre pedig Talmácsi is a 250 köbcentiméteresek között indul, így minden adott lesz akár a vb-címhez is.

hvg.hu Sport

Nicolás Terol

Nico Terol már 2004-ben (16 évesen) bemutatkozott a 125 köbcentiméteresek között a Valenciai Nagydíjon, egy évvel később pedig már folyamatosan versenyzett. Tavaly kicsit visszaesett az előző évhez képest, de idén ismét nagyszerű formában versenyez egy erős motoron ülve. Ha vb-cím még nem is, de egy összetettbeli dobogós hely azért már reálisan várható tőle.

hvg.hu Sport

Talmácsi Gábor

A 2005-ös év hozta meg számára a megérdemelt áttörést a Red Bull KTM-nél, három alkalommal is futamgyőzelmet szerzett. A Katari Nagydíjon a célegyenesben húzott el csapattársa, a világbajnoki címre is esélyes Mika Kallio mellett, aki így végül nem nyerte meg a címet. Talma viszont év végén szakított a klubbal, és a Humangest Honda versenyzője lett. Egy év múlva a Bancaja Asparhoz szerződött, ahol 2007-ben világbajnoki címet nyert a favoritnak számító csapattársa, Hector Faubel előtt. Szerződése szerint 2009-ben már a 250 köbcentiméteres kategóriában indulhat.

hvg.hu Sport

Mike Di Meglio

A francia pilóta 2003-ban csatlakozott a mezőnyhöz, de eddigi profi évei csak mérsékelt sikereket hoztak. Legjobb éve a 2005-ös volt, pályafutása egyetlen győzelmét is akkor aratta, de végül csak 11. helyen végzett a világbajnoki pontvadászatban. Az idén a mérnököknek kösznhetően egyre erősebb és megbízhatóbb a motorja, mégis, legfeljebb az első ötben végez majd a szezon végén.

hvg.hu Sport

Scott Redding

A mezőny legfiatalabb versenyzője, egyben a sorozat újonca. Ehhez képest jól kezdett, hiszen élete első futamán az ötödik helyet szerezte meg, és nem maradt le sokkal a dobobóról. Bradley Smith-hez hasonlóan a britek egyik nagy reménysége, de az első szezonjai a tapasztalatszerzésről fognak szólni. Ügyes pilóta, hiányai (nem elég gyors, nem elég megbízható) rutintalanságából fakadnak, idővel ezt leküzdi.

hvg.hu Sport

Joan Olive

Olivé 2001-ben csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez ebben a kategóriában, de két évig (2003, 2004) egy kategóriával feljebb is kísérletezett - kevés sikerrel. Visszatérése után sem robbant be a 125 köbcentiméteresek közé, csak mérsékelt eredményeket ért el, futamot még nem nyert. Az idei szezon bíztatóan alakul számára, motorja egyelőre megbízható, ami leginkább Massimo Branchini mérnöknek köszönhető.

Katyusával lövik az iraki olajmezőket

Katyusával lövik az iraki olajmezőket

A hazai fesztiválok 40 százalékát halasztani vagy törölni kell a járvány miatt

A hazai fesztiválok 40 százalékát halasztani vagy törölni kell a járvány miatt

Megtapsolták a Parlamentben az egészségügyi dolgozókat – videó

Megtapsolták a Parlamentben az egészségügyi dolgozókat – videó