szerző:
Vincze Szabolcs
Tetszett a cikk?

Bob Bell, a Renault technikai igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a francia csapat erőteljes fejlesztési tervet dolgozott ki a szezon hátralévő részére, amivel reményei szerint ellensúlyozni tudják majd az eddigi gyenge eredményeket. A feltételek szerinte adottak a jobb szerepléshez.


Még nem tudni, Fernando Alonso végleg kiszáll-e a Renault-ból
© AP
A csapat hét futamon mindössze kilenc pontot szerzett 2008-ban – 16-tal kevesebbet, mit tavaly ugyanekkor. Az istálló ezzel a hetedik helyet foglalja el a konstruktőrök világbajnoki versenyében. Fernando Alonso, a csapat kétszeres világbajnok pilótája múlt héten kifejtette, hogy ha az elkövetkezendő két futamon nem válnak be a tervezett fejlesztések, akkor a csapatnak inkább 2009-re kellene fókuszálnia az eredményekkel kapcsolatban.

Bob Bell, a Reanult technikai főnöke szerint viszont már az idénre is komoly fejlesztések várhatók. A szakember elmondta, hogy a gárdát felbátorította az autók és a pilóták Montrealban mutatott formája. „Azt hiszem elégedetten tekinthetünk vissza a kanadai Nagydíjra – nyilatkozta Bell. – Úgy tűnik, az autó teljesítménye a pályák nagy részén egyre jobb, ami számunkra folyamatos visszajelzés. Úgy hiszem, bizakodva tekinthetünk a szezon hátralévő része elé.”

„Nincsenek illúzióink, de úgy gondolom, hogy kemény munkával megőrizhetjük majd a csapat versenyképességét. Egy erőteljes fejlesztési programot dolgoztunk ki az idei évre, és továbbra is bízunk magunkban. Az persze mindenképpen csalódottságra adhat okot, hogy ezt a versenyképességet nem tudtuk a szerzett pontokba is átmenteni.”

„Emellett van egy kiváló pilótánk is, akit Fernando Alonsónak hívnak – tette hozzá Bell, – így nekünk elsősorban már csak a fejlesztésekre kell figyelnünk. Jelen helyzetben az lenne a legrosszabb, ha elhagynánk magunkat és nem figyelnénk eléggé a részletekre. Elkötelezettnek kell maradnunk, hideg fejjel tovább kell dolgoznunk és innen csak felfelé vezethet az út.”

A szakember elmondása szerint a Reanult már számos technikai innovációt tesztelt az elmúlt hétvégén is. Korábban Barcelonában is kísérleteztek, és így lesz ez Magny-Coursban is. „Elsősorban aerodinamikai fejlesztésekről van szó az elülső szárnyakon, az autó hátsó részén, valamint a felfüggesztéseknél. Jó kis terv ez, én bíztatóan látom a jövőt.”

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!