szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német labdarúgó-bajnokság csapatainak fizetnek a legtöbb pénzt a szponzorok azért, hogy a mezükön megjelenhessenek.

A StageUp sporttanácsadó cég kimutatásai szerint az öt legnagyobb európai ligában összesen 365 millió euró a mezszponzori pénzekből befolyó pénz, ami 2,6 százalékos visszaesést jelent az előző szezonhoz képest. A Bundesligában ugyanakkor átlagosan öt százalékkal emelkedtek a klubok ilyen típusú bevételei. A német élvonalbeli együttesek átlagosan 6,3 millió eurót kasszíroznak azért, hogy játékosaik mellkasukon reklámfelirattal lépjenek pályára. Az átlagot elsősorban a Bayern München, a Schalke 04 és a Borussia Dortmund csapatai viszik fel.

A második helyen az angol Premier Leauge áll, ám a klubok itt érezték meg leginkább a gazdasági válságot. A szigetországi csapatok átlagosan tíz százalékos csökkenéssel voltak kénytelenek szembesülni, leginkább azért, mert főszponzoraik korábban a pénzügyi szektorból kerültek ki. A klubok ugyanakkor még így is 4,8 millió eurónak megfelelő font bevételt szereznek ebből a forrásból. 

A harmadik az olasz bajnokság, negyedik a spanyol, ötödik pedig a francia pontvadászat e tekintetben. A klubok rangsorában a Bayern az első 18 millió euróval, a Manchester United a második 15,7-tel, a Real Madrid pedig a harmadik 15-tel. A tanulmány szerint leginkább a fogadással foglalkozó cégek, illetve az energiaszektorban érdekelt vállalatok látnak fantáziát abban, hogy a futballcsapatok mezén hirdessék magukat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Sport

Bajban az angol bajnokság, kiszállhat a főszponzor

Könnyen elképzelhető, hogy új főszponzor után kell néznie az angol labdarúgó-bajnokság irányítóinak, miután a Barclays Bank jelezte, hogy átgondolja a sportban folytatott támogatói tevékenységét.

hvg.hu Sport

Mi lesz, ha kiszállnak a bankok – összeomlik a sportszponzoráció?

Az elmúlt években a pénzügyi szektor egyre markánsabban jelent meg a sportszponzoráció területén, és évről évre többet költöttek a marketing ezen formájára. A válság kirobbanása óta azonban számos – korábban a különböző sportszervezetek támogatására gyakran több 10 millió dollárt fordító – bank, és biztosító is nehéz pénzügyi helyzetbe került.

hvg.hu Sport

Dagadó bundabotrány: a szponzorok kivonulással fenyegetőznek

Németországban különös bűnbakkeresés kezdődött azt firtatva, négy évvel a 2005-ös vesztegetési ügy után miért nem észlelték a mostani bundabotrány előzményeit. A Német Labdarúgó Szövetség (DFB) ugyanakkor ismételten visszautasította azt a vádat, hogy az akkor kiépített ellenőrzési mechanizmus csődöt mondott volna.