Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Princetoni Egyetem politológiaprofesszora nem ért egyet azokkal, akik szerint kár a tüntetésekért, mivel azok nem tudják megbuktatni az éppen aktuális hatalmat. Katasztrófa lenne az egók győzelme, a jobboldali populizmus és a katolikus egyház összefogása – írja a Die Zeit szerzője. Amikor Trump megpróbálja megkaparintani az ellenőrzést a Harvard felett, akkor Hitler, Orbán és Erdogan példáját követi – mondja az egyetem jogászprofesszora. Trump soha nem lesz „a megtermékenyítő elnök” – elemzés a The New York Timesban. Témák és vélemények a világlapokból.","shortLead":"A Princetoni Egyetem politológiaprofesszora nem ért egyet azokkal, akik szerint kár a tüntetésekért, mivel azok nem...","id":"20250423_Jan-Werner-Muller-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"b39e8597-7611-4e8a-8043-ce0ce3f83fa3","keywords":null,"link":"/360/20250423_Jan-Werner-Muller-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 23. 10:44","title":"Jan-Werner Müller: Ne higgy a kétkedőknek – a tüntetéseknek még mindig van erejük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48204f29-474c-42d1-91ec-cc9bb77f0c8e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ebben a szegmensben egyértelmű dominanciája van a Toyotának.","shortLead":"Ebben a szegmensben egyértelmű dominanciája van a Toyotának.","id":"20250424_Hibrid-laz-van-a-magyar-a-hasznaltpiacon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48204f29-474c-42d1-91ec-cc9bb77f0c8e.jpg","index":0,"item":"1e66a9ce-09b0-4df7-9d4f-7886245afa46","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Hibrid-laz-van-a-magyar-a-hasznaltpiacon","timestamp":"2025. április. 24. 10:13","title":"A hibrid autó lett a sláger a magyar használtautó-piacon, de az árak még nem szálltak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0ffbaec-c8f5-4bf3-9953-eda107c294cf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tűzszünetre készülve több év háborús veszélyhelyzeti rendelete közül 137 oldalnyit emelne törvényi szintre a kormány, 258 új paragrafust alkotva. Ez érinti a menekültügyi eljárásokat, az árfigyelő rendszert, a taxitarifákat és a jegyzőkönyvek titkosságát is.","shortLead":"A tűzszünetre készülve több év háborús veszélyhelyzeti rendelete közül 137 oldalnyit emelne törvényi szintre a kormány...","id":"20250423_Egy-fel-Akos-novellaskotetnyi-veszelyhelyzeti-rendeletet-minositene-at-torvennye-a-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0ffbaec-c8f5-4bf3-9953-eda107c294cf.jpg","index":0,"item":"766521e4-af12-4969-a410-440ec1e14a18","keywords":null,"link":"/itthon/20250423_Egy-fel-Akos-novellaskotetnyi-veszelyhelyzeti-rendeletet-minositene-at-torvennye-a-kormany","timestamp":"2025. április. 23. 17:02","title":"137 oldalnyi veszélyhelyzeti rendeletet minősítene át törvénnyé a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf5930e3-750b-4908-ae99-d889bc0ff95f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Curiosity 13 évvel a küldetése megkezdése után talált rá arra az ásványra, ami folyékony víz és szén-dioxid jelenlétében keletkezik.","shortLead":"A Curiosity 13 évvel a küldetése megkezdése után talált rá arra az ásványra, ami folyékony víz és szén-dioxid...","id":"20250423_nasa-curiosity-mars-sziderit-asvany-elheto-bolygo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf5930e3-750b-4908-ae99-d889bc0ff95f.jpg","index":0,"item":"4822a997-0ef8-4982-b8ca-f4ce32f77125","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_nasa-curiosity-mars-sziderit-asvany-elheto-bolygo","timestamp":"2025. április. 23. 20:03","title":"Rátalált a NASA az ásványra, ami bizonyítja: élhető bolygó volt a Mars, és folyékony víz volt a felszínén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dd203fa-5630-4189-a286-c68435e8fbe7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nagyon gyorsan kell reagálni, ha nem akarnak itt lemaradni. ","shortLead":"Nagyon gyorsan kell reagálni, ha nem akarnak itt lemaradni. ","id":"20250423_Bekerul-a-DeepSeek-a-BMW-kbe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dd203fa-5630-4189-a286-c68435e8fbe7.jpg","index":0,"item":"0a41d4e9-a2b9-4095-89a6-48b95cf96c4a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250423_Bekerul-a-DeepSeek-a-BMW-kbe","timestamp":"2025. április. 23. 08:21","title":"Máris bekerül a DeepSeek a BMW-kbe Kínában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdaaa5cd-cfdb-41c9-a48b-ccdc6d210fd6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ilyesmi ritkának számít Franciaországban.","shortLead":"Az ilyesmi ritkának számít Franciaországban.","id":"20250424_Egy-diak-meghalt-es-harom-masik-megsebesult-egy-keses-tamadasban-Franciaorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdaaa5cd-cfdb-41c9-a48b-ccdc6d210fd6.jpg","index":0,"item":"54961547-e26d-47a6-861a-4d3bd99c49a5","keywords":null,"link":"/vilag/20250424_Egy-diak-meghalt-es-harom-masik-megsebesult-egy-keses-tamadasban-Franciaorszagban","timestamp":"2025. április. 24. 16:05","title":"Egy diák meghalt és három másik megsebesült egy késes támadásban Franciaországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed04b248-daff-44d1-ab2c-d9b69bafed86","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Európai Unió már az év elején megtiltotta a számítógépes játékokhoz készült konzolok értékesítését az orosz piacon. ","shortLead":"Az Európai Unió már az év elején megtiltotta a számítógépes játékokhoz készült konzolok értékesítését az orosz piacon. ","id":"20250424_Nagy-Britannia-megtiltotta-a-videojatek-konzolok-oroszorszagi-exportjat-mert-az-oroszok-azokkal-iranyitottak-az-Ukrajna-ellen-bevetett-dronokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed04b248-daff-44d1-ab2c-d9b69bafed86.jpg","index":0,"item":"9ca234bf-c121-4d21-9e55-00c29c7d6c51","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Nagy-Britannia-megtiltotta-a-videojatek-konzolok-oroszorszagi-exportjat-mert-az-oroszok-azokkal-iranyitottak-az-Ukrajna-ellen-bevetett-dronokat","timestamp":"2025. április. 24. 21:10","title":"Nagy-Britannia megtiltotta a videojáték-konzolok oroszországi exportját, mert az oroszok azokkal irányították az Ukrajna ellen bevetett drónokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66eae6f6-f8bb-4798-b957-f01b829e4514","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Kilenc ember meghalt, hetven pedig megsebesült Kijevben az éjszakai légicsapások után. Az oroszok támadták még Harkivot, Zaporizzsja és az ukrán vasutat is.","shortLead":"Kilenc ember meghalt, hetven pedig megsebesült Kijevben az éjszakai légicsapások után. Az oroszok támadták még...","id":"20250424_raketa-dron-tamadas-kijev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66eae6f6-f8bb-4798-b957-f01b829e4514.jpg","index":0,"item":"d102ec08-14dc-4d54-b8a2-5858243f3b2e","keywords":null,"link":"/vilag/20250424_raketa-dron-tamadas-kijev","timestamp":"2025. április. 24. 11:01","title":"Rakéták és drónok tömegeivel támadták az oroszok Kijevet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hurráhangulat után csönd. Lesz-e még magyar MotoGP?
szerző:
Vincze Szabolcs
Tetszett a cikk?
Már két és fél éve lerakták a sávolyi MotoGP-pálya alapkövét, ehhez képest ma se pálya, se csapat - a projekt célterülete pedig már egy éve érintetlen.
A magyar MotoGP-életet Talmácsi Gábor 2007-es világbajnoki címe lendítette fel, ami után annyira felbuzdult a hazai motoros és üzleti élet, hogy felmerült egy magyar gyorsasági-motoros világbajnoki futam ötlete is. Az eddigi legeredményesebb magyar motoros pályafutása azonban hamarosan másképp alakult. A következő szezonban bronzérmes lett az Aspar csapatával, majd szerződése szerint egy kategóriával feljebb, a 250 köbcentiméteresek között indulhatott. 2009 májusában azonban váratlanul bejelentette, hogy nem kíván többet a Balatonring Team színeiben versenyezni, mely csapatot éppen a tervezett versenypálya miatt, tulajdonképpen promóciós célokkal hívták életre.
Miután szakított a sportág emblematikus figurájával, Jorge „Aspar” Martínezzel, Talmácsi korábbi sikereit nem tudta elérni semmilyen más csapattal sem, sőt 2011-ben már csapatot sem sikerült találnia. Talma hiányában pedig a hazai érdeklődés is kisebb, félő tehát, hogy nincs is kinek felépíteni azt a sávolyi MotoGP-pályát. Arról nem beszélve, hogy a helyiek is aggódnak a jövő miatt.
Mikor Talmácsi Gábor világbajnok lett, még mindenki bizakodott
AP
A Balatonring Team mindenesetre Talma távozása után is tovább működött, a fiatal és tehetséges Németh Balázs lett a csapat pilótája. A szakítás miatt azért csalódott Jorge Martínez 2010 elején még úgy nyilatkozott, hogy egy felkészülési szezon után 2011-ben már egy ütőképes csapatot szeretne elindítani a Moto2-sorozatban. Ehhez képest jelenleg ott tartunk, hogy a 2011-es kiírásban Martínez csapatai továbbra is ott vannak mindhárom kategóriában (125 köbcentiméter, Moto2 és MotoGP), de egyiket sem Balatonring Teamnek hívják.
"Időpontjaink valóban nincsenek, de tudomásunk szerint a magyarországi projekt elindult, és megy a maga útján" - mondta a hvg.hu-nak Ignacio Sagnier, a MotoGP közvetítési jogait birtokló Dorna Sport kommunikációs igazgatója. - "Két évvel ezelőtt több, elsősorban formai jellegű megbeszélésünk volt a pálya magyar illetékeseivel egy MotoGP-futam megrendezésével kapcsolatban."
A befektetők anno valóban megtalálták a Balaton déli partján fekvő Sávolyt, ahol az alapkő letétele 2008. november 6-án meg is történt. A nagyszabású tervek szerint egy év múlva már meg is rendezték volna az első versenyt. A látványtervek lenyűgözőek voltak, de egyelőre pálya is csak körvonalakban van, murvával leszórva. Hogy miért, arról a Dorna nem tud közelebbi információt.
Balatonring: a terv...
"A Dorna jelenleg is folytat tárgyalásokat, hogy tisztázzuk, a magyar futamra mikor kerülhetne sor. A cél tehát továbbra is adott. Bízunk Magyarországban mint egy MotoGP-futam megrendezése szempontjából fontos országban. Tudomásunk szerint a Balatonring jelenleg is építés alatt áll." A spanyol cég arról láthatóan nem tud, hogy az eltelt két és fél év alatt egy versenymotor sem robogott végig a pályán, egy éve pedig még egy gazt sem húztak ki az építési területen.
"Egyértelmű projektről lévén szó, bízhatunk a rendezési szándék komolyságában - tette hozzá Sagnier. - Ugyan nincs aláírt szerződés, de szerintünk a magyar fél is tudja, hogy nagy lenne az érdeklődés a verseny iránt." Az érdeklődéssel nem is lett volna gond, de a beruházással kapcsolatos pénzügyek nem a vártnak megfelelően alakultak, ami a válságnak is köszönhető.
A pálya teljes megépítéséhez ugyanis 80-90 millió euróra lett volna szükség, ez azonban csak hitel felvételével volt lehetséges. A hitelbírálat pedig elhúzódott. Az első, 2009-es futam ennek köszönhetően elmaradt, de még ez sem szegte kedvét a beruházóknak, akik 2009 októberében saját szakállukra megkezdték az építkezést.
... és a madártávlati kép két és fél évvel utána
Zalai Hírlap/Varga György
Az anyagi háttér azonban csak a kezdethez volt elég, ezért a spanyol befektetők 15,3 milliárd forintos hitelt szerettek volna felvenni a magyar államtól, kérelmüket azonban a Magyar Fejlesztési Bank (és a mögötte álló Nemzeti Fejlesztési- és Gazdasági Minisztérium) 2010 márciusában elutasította. A beruházó Grupo Milton azonnal kifogásolta a magyar kormány viselkedését, a korábbi ígéret felmondását, hiszen így a projekt veszélybe, a sávolyi pályába több milliárd forintot beleölő beruházók pedig csapdába kerültek.
Alternatívát viszont senki nem kínált, így csak tovább csúszott minden, és a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) a 2010-es versenynaptárból is törölte az egyébként szeptember 19-ére kiírt sávolyi Magyar GP-t. Helyére a spanyolországi Alcaniz, és az ottani Motorland Aragón ugrott be, akárcsak 2011-ben. Már Jorge Aspar Martinez sem foglalkozik olyan lelkesen a félúton elakadt Balatonring Team projekttel. A csapat internetes honlapján az utolsó bejegyzés 2009. november 7-én íródott.
S bár a Dorna diplomatikus, egyre inkább úgy tűnik, a spanyoloknak elegük lett a hercehurcából. A pálya vagy egy itthoni futam beharangozásról már szó sincs, a kezdeti hurráhangulat után nagy a csönd. A Balatonring honlapján pedig csak ennyi olvasható: under construction.
A Balatonring Zrt. illetékeseit több próbálkozás után sem sikerült elérni telefonon.
Magyarország egyik legnagyobb élelmiszeripari cége, a GreenPower E85 márkájú alternatív üzemanyagot gyártó és forgalmazó Hungrana Kft. lett Talmácsi Gábor új főtámogatója - jelentette be Lengyel Attila, a társaság ügyvezető igazgatója a szerdai sajtótájékoztatón.
A 35 milliárdos kérdés: a sávolyi presztízsberuházás ügyében vajon mennyit ér az oknyomozó újságírók, a civil szervezetek, Oszkó Péter és Bajnai Gordon szava?
Világbajnok motorosunknak, Talmácsi Gábornak még nincs csapata a 2011-es szezonra, nevezését azonban a sport kereskedelmi jogait birtokló Dorna elfogadta, így jelenleg is folynak a tárgyalások több istállóval.
Talmácsi Gábor a tizennyolcadik helyen zárt a gyorsaságimotoros-világbajnokság Ausztrál Nagydíjának Moto2-es futamán, melyet végül Alex De Angelis nyert. A magyar pilóta nem érti a visszaesést.
Talmácsi Gábor januárban a Superbike-világbajnokságon induló Team Pedercini és Kawasaki meghívására tesztelni fogja a gyárak motorjait. A pilóta szerint akár még a váltás is belefér.
A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) hétfőn közzétette az idei gyorsaságimotoros-világbajnokság ideiglenes pilótalistáját, amelyen nem szerepel Talmácsi Gábor. A magyar motoros tavaly a Moto2-es kategóriában a hatodik lett a Speed Up csapattal.