szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Renault ráadásul újra óvást nyújtott be a Racing Pointok ellen.

Kevin Magnussen időbüntetése miatt módosult a vasárnapi 35. Formula–1-es Magyar Nagydíj végeredménye és a világbajnoki pontversenyek állása is.

A dán pilóta a versenyfelügyelők szerint tiltott segítséget kapott a felvezető körben a Haas csapattól, és a rajtrács helyett visszatért a boxutcába, hogy a száraz körülményekre alkalmas gumikat kapjon. Így a boxból rajtolva – csapattársával, Romain Grosjeannal együtt – előnyhöz jutott társaihoz képest, a mezőny fennmaradó része ugyanis az átmeneti, félig vizes, félig száraz aszfaltra való gumikkal állt fel a rajthoz.

A 27 éves Magnussen így kilencedik helyett a tizedik lett, és kettő helyett csak egy vb-ponthoz jutott.

Pedig ő és a versenymérnöke úgy örült az előbbi pozíciónak, mintha csak megnyerte volna a futamot:

A 15-ödikként célba ért Grosjean szintén a boxból rajtolt, de őt egyelőre nem büntették meg.

Akárcsak a Stájer Nagydíj után, a Hungaroringen megrendezett futamot követően is óvást nyújtott be a Renault a Racing Point csapattal szemben.

A franciák álláspontja szerint a Racing Point 2020-as kialakítását – főként a fékek szellőzőrendszerét – nagy mértékben inspirálta a 2019-ben világbajnok Mercedes.

A Renault beadványa a vb-sorozat szabályzatának több pontjára is utal, a többi között arra, hogy az kiköti: a csapatok bizonyos alkatrészekből csak olyat szerelhetnek az autóikba, amit saját maguk fejlesztettek ki, s amelyek szellemi tulajdonával ők rendelkeznek, amíg az adott idény tart. Ugyancsak problémás lehet, hogy még együttműködés esetén sem lehet ezt a szellemi tulajdont átadni a partnernek.

„Az a kérdés, hogy megengedhető-e más csapatoktól alkatrészeket vagy geometriai adatokat kapni. Mi nem úgy gondoljuk, hogy ez a jövő Formula–1-ének a helyes modellje lenne” – jelentette ki vasárnap Marcin Budkowski, a Renault csapat igazgatója.

A Racing Pointot irányító Otmar Szafnauer annyit mondott Mogyoródon, istállójának három hete van arra, hogy összeszedje a szükséges bizonyítékokat az autók legalitásáról.

Módosított végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,63 km):

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:36:12.473 óra
2. Max Verstappen (holland, Red Bull) 8.702 másodperc hátrány
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 9.452 mp h.
4. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 57.579 mp h.
5. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull) 1:18.316 mp h.
6. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1 kör h.
7. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1 kör h.
8. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1 kör h.
9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1 kör h.
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
11. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1 kör h.
12. Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri) 1 kör h.
13. Lando Norris (brit, McLaren) 1 kör h.
14. Esteban Ocon (francia, Renault) 1 kör h.
15. Romain Grosjean (francia, Haas) 1 kör h.
16. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1 kör h.
17. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1 kör h.
18. George Russell (brit, Williams) 1 kör h.
19. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 5 kör h.
kiesett: Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri), 17. kör, motorprobléma miatt

pole pozíció: Hamilton
leggyorsabb kör: Hamilton, 1:16.627 perc, 70. kör

(Képünkön Kevin Magnussen a tavalyi Magyar Nagydíjon.)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Hamilton nyert a Hungaroringen és utolérte Schumachert

Vasárnap délután rajtolt el a 35. Magyar Nagydíj, amelyet a brit Lewis Hamilton nyert, beállítva Michael Schumacher egyik nagy rekordját. A brit a második az F1 történetében, aki egy pályán nyolcszor tudott nyerni.

3D-nyomtatással tuningolt 900 lóerős McLaren érkezett

3D-nyomtatással tuningolt 900 lóerős McLaren érkezett

Hiányzik egy miniszteri rendelet, ezért nem kapnak segítséget a magánkézben lévő autószervizek

Hiányzik egy miniszteri rendelet, ezért nem kapnak segítséget a magánkézben lévő autószervizek

Zamárdi oltási igazolványhoz kötné a részvételt a Balaton Soundon

Zamárdi oltási igazolványhoz kötné a részvételt a Balaton Soundon