szerző:
MTI

Rejtsük el a csokoládét, amivel könnyebb lesz legyőzni a kísértést, ha az édesség nincs szem előtt – tanácsolják amerikai kutatók.

A Cornell Egyetem kutatói az intézmény negyven hölgydolgozója segítségével vizsgálták, hogy hogyan hat a kísértés, jelen esetben a csokoládé az édesszájúakra – olvasható a Beseder orosz nyelvű hírportálon.

A kísérlet során minden résztvevő harminc szem csokoládét kapott. Az édességek egy részét átlátszó üvegben, más részét fémdobozban helyezték el, az íróasztalon, vagy attól két méternyire. Esténként a tudósok megszámolták, hogy a nap folyamán ki hány szem csokoládét fogyasztott el, majd pótolták a készletet.

Mint kiderült, a szebbik nem képviselői kétszer annyi édességet fogyasztottak, ha a csokoládé az íróasztalon lévő átlátszó üvegben incselkedett velük, szemben azzal, ha fel kellett állniuk, hogy a kétméternyire lévő fémdobozból csemegézzenek.

Az asztalon lévő üvegből naponta átlagosan 7,7 szem csokoládé tűnt el, míg ha valaki mellett egy fémdoboz állt, csak 4,6. Az asztaltól távolabb elhelyezett üvegből 5,6 szem, a fémdobozból pedig 3,1 szem tűnt el, ráadásul azok, akiknek a nassoláshoz fel kellett állni, rendszerint úgy érezték, hogy sokkal több csokoládét ettek meg, mint azok, akik csak úgy mellesleg, munka közben kaptak be egy-egy szem édességet.

A kutatók tanácsa – rejtsük el a csokoládét minét messzebb, az asztalra pedig zöldséget és gyümölcsöt készítsünk, hogy a kalóriaszegény finomságok segítségével győzzük le az édesség jelentette kísértést.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Jól fogy a külföldi magyar csoki

Növekszik az édességek fogyasztása Magyarországon: a háztartások tavaly 8 százalékkal több csokoládét vettek, mint a 2003-as év hasonló időszakában. Értékben még nagyobb, 14 százalékos a növekedés – derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből. Mindeközben a hazainak hitt kedvelt márkák egyre nagyobb része - a Boci csoki, a Sport szelet és a Piros mogyorós - már nem Magyarországon készül.

Egy 22 éves egyetemista lesz az Emmi helyettes államtitkára

Egy 22 éves egyetemista lesz az Emmi helyettes államtitkára

A kétéves Arthurral hódította meg a vásárlók szívét egy walesi kisbolt karácsonyi reklámja

A kétéves Arthurral hódította meg a vásárlók szívét egy walesi kisbolt karácsonyi reklámja

Összejátszottak a közbeszerzésekben, 860 milliós bírságot kaptak

Összejátszottak a közbeszerzésekben, 860 milliós bírságot kaptak

A Médiatanács szerint az kiegyensúlyozott tájékoztatás, ha csak a közmédia ügyvédei beszélnek egy ügyről

A Médiatanács szerint az kiegyensúlyozott tájékoztatás, ha csak a közmédia ügyvédei beszélnek egy ügyről

100 ezer embert érint: mi történik azokkal a mobilos UPC-előfizetőkkel, akiket átvett a Vodafone?

100 ezer embert érint: mi történik azokkal a mobilos UPC-előfizetőkkel, akiket átvett a Vodafone?

Ez az ujjlenyomat-olvasó kerül az új telefonokba – állítják, forradalmi változást hoz

Ez az ujjlenyomat-olvasó kerül az új telefonokba – állítják, forradalmi változást hoz