szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A web nézettségét mérő Net Applications cég bejentette, hogy a Mozilla.org fejlesztői közösség böngészője, a Firefox piaci részesedése 10,05 százalékra nőtt. Legnagyobb konkurense a Microsoft Internet Explorer piaci részesedése ugyanakkor még mindig 84,7 százalék volt márciusban. A harmadik helyen az Apple Safari állt 3,19 százalékkal.

Az elmúlt évben a Firefox 3,34 százalékot nyert azután, hogy bemutatta a kibővített funkcionalitású és jobb biztonsági tulajdonságokkal felruházott 1.5-ös verzióját. Eközben az internet Explorer 3,89 százalékot veszített, mert a felhasználók nem kapták meg az IE7 javított képességű és biztonságú változatát.

„Erős szolgáltatáskészlet, agresszív termékfejlesztési-ciklus, szabad fiorráskódú platform és ingyenes hozzáférés, amelyek a Firefox stratégiáját jellemzik a további gyors növekedés fenntartásában” – közölte Vincent Vizzaccaro, a Net Applications elemzője a cég honlapján. Ugyanakkor a szakember szerint   a Microsoftnak sokkal könnyebb dolga van, hiszen a pozícióit egyszerűbb megvédeni, mint támadni valaki másét. A böngészők népszerűségi listájának további helyein a Netscape 1,05 százalékos, az Opera 0,54 százalékos és a Mozilla 0,34 százalékos eredménnyel szerepel még.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A Firefox falja az Explorer piaci részesedését

A Firefox böngésző terjedésével folyamatosan csökken a Microsoft Internet Explorer piaci részesedése – derül ki a Net Applications web-monitoring szoftver méréseiből.

hvg.hu Tech

A Yahoo! eszköztárat adott ki a Mozilla Firefox böngészőhöz

Az internetpiaci szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a web legforróbb jelensége pillanatnyilag a szabad forráskódú Mozilla Firefox böngésző térhódítása. A sikert jól jelzi, hogy a legnagyobb internetes cégek már keresik a kapcsolatot a Firefox felhasználóihoz: a Yahoo! például egy komplet eszköztárat bocsátott ki számukra.