szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az NRC Piackutató felmérése az első, mely a magyar gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait, valamint az online reklámokhoz való hozzáállását vizsgálja, és az adatok egy részét publikussá is teszi.

A 14 éven aluliakról nincs még adat
© Dripnet
A mai gyerekek jelentős része számára a világháló használata mindennapos dolog, ráadásul az internetezők között meglehetősen nagy arányt képviselnek a fiatalkorúak. Bár a 14 év alatti internetezők számáról még nem állnak rendelkezésre adatok, az ismert, hogy a 14-17 évesek közel 80 százaléka internetezik, és a 14 évesnél idősebb internetezők közel egyötöde ebből a középiskolás korú csoportból kerül ki.

Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója szerint ez is arra utal, hogy nem kaphatunk teljes képet a felhasználókról, ha nem tudunk semmit a világhálón rendszeresen szörföző gyerekekről.

„A most induló online felmérést az NRC kísérletnek is tekinti, mivel jelenleg nem csak a célcsoport internetezési szokásairól nincsenek információink, hanem arról sem, hogy a gyerekek elérhetőek-e egy online kutatással, és hajlandóak-e válaszolni a kérdésekre” – emelte ki a szakember, aki hangsúlyozta, hogy a gyerekek a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kizárólag szülői felügyelet mellett vehetnek részt a felmérésben. „Ha néhány ezren kitöltik a kérdőívet, akkor elegendő adatunk gyűlhet össze ahhoz, hogy korcsoportokra bontva is vizsgálhassuk a 14 év alatti internetezőket”

A kitöltést segíti, hogy a 14 év felettiek internetezési és fogyasztási szokásait évek óta elemző Visitor Media Research felmérés során az NRC közel 5000 olyan szülő email-címét gyűjtötte össze, aki vállalata, hogy internetező gyermekével közösen kitölti majd a VMR Kids kérdőívet. Emellett a jövő héttől a gyerekek közvetlenül is találkozhatnak a felmérést hirdető bannerekkel az általuk látogatott, a kutatásban részt vevő gyerekoldalakon. „Csak azokat a kérdőíveket tekintjük érvényesnek, amelyen a szülő megadta a nevét és az elérhetőségét abból a célból, hogy utólag ellenőrizhessük, valóban az ő engedélyével és a felügyelete mellett történt a válaszadás” – nyilatkozta az adatok megbízhatóságával kapcsolatban Kurucz Imre, aki kiemelte, hogy a kutatásban való részvétel azt is segíti, hogy a szülők jobban megismerjék gyermekeik internetezési szokásait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Az európaiak 11 órát interneteznek hetente

Az európaiak átlagosan 11 órát interneteztek hetente a múlt évben - adta hírül az osztrák tömegtájékoztatás az EIAA (European Interactive Advertising Association) tanulmányának adataira hivatkozva.

KSH Tech

Mindenki mobiltelefonozik, egyre többen interneteznek

A második negyedévben a távközlési és az internet szolgáltatások iránti kereslet bővülése változatlanul tartott, ezen belül a mobiltelefonok használata folyamatosan előre tört a vezetékessel szemben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).