Nincs többé megtévesztés

Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kérdéseket, panaszokat válaszolnak meg szakértők a www.panaszfal.hu című honlapon - mondta Siklósi Máté, a weblapot kezelő civil szervezet, az Érdekvédelmi Tanácsadók Országos Szövetségének (ÉTOSZ) főtanácsadója sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

  • MTI
Nincs többé megtévesztés
A főtanácsadó tudatta, hogy míg Európa legtöbb országában a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszokat általában civilek kezelik, addig Magyarországon ezt a feladat még mindig a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség végzi. Az állami szervhez évente százezer panasz érkezik.

Siklósi Máté az MTI kérdésére elmondta: azt tervezik, hogy a panaszfalon megjelenítik, listázzák azokat a szolgáltatókat, termékeket, amelyek visszaesőnek számítanak a fogyasztók megtévesztésében.

Hozzátette, hogy a honlapon semmilyen reklámot nem tűrnek meg és tevékenységüket a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséggel együttműködve végzik. Harminc órán belül mindenkinek válaszolnak a kérdésére, panaszára.

Óbuda sokáig ellenezte a lakóparkok építését, ám most hirtelen 50 méteres épületek és több ezer új lakás épülhet a kerületben

Budapest III. kerületének vezetése a korábbi években arra törekedett, hogy ne épüljenek új lakóparkok a városrészben, sok helyen ugyanis már nehezen bírja a terhelést a helyi infrastruktúra. Az elmúlt hónapokban viszont megváltozott ez az álláspont, és – ha megszavazzák a szükséges előterjesztéseket – több építkezés, valamint NER-közeli vállalakozó is zöld jelzést kaphat az önkormányzattól.