szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Bonyolultabb munkák esetében azonban a jól bevált Excel (neadjisten Word vagy notepad)...

Bonyolultabb munkák esetében azonban a jól bevált Excel (neadjisten Word vagy notepad) alapú project-tervek és workflow-táblázatok már nem megfelelőek. Szükségünk lesz egy célszoftverre munkánk tervezése és felügyelete során ! 
A ConceptDraw Project telepítése után jólesően nyugtázhatjuk, hogy az elsődleges szempont ebben a szoftverben maradéktalanul megvalósításra került. Hogy mi az elsődleges szempont egy ilyen szoftver esetében? Nos nem más, mint az egyszerű és áttekinthető kezelhetőség – workflow táblázatokat ugyanis a legritkább esetben készítenek számítógép-guruk (ők más dolgokkal foglalkoznak), ez inkább a felsővezetők és a menedzserek dolga. Ők viszont (jogosan) elvárják, hogy a célszoftver egyszerű legyen, hiszen számos egyéb dolguk mellett igen valószínű, hogy nincs kedvük és idejük napokig (hetekig) tanulgatni egy-egy bonyolult alkalmazás kezelését.
A ConceptDraw Project kezelése roppant egyszerű: nincs más dolgunk mint különböző feladatokat (részfeladatokat) felvinni, amik a kezelőfelület bal oldalán egy listában fognak megjeleni. Minden ilyen taszkhoz megadhatunk határidőket (feladat kezdete és vége), költségeket, erőforrásokat rendelhetünk hozzájuk, sőt hierarchiába rendezhetjük őket – azaz egy-egy feladathoz al-feladatokat rendelhetünk. A megjelenítés a szokásos fa-strutktúrában történik, azaz ha egy taszk több feladatot is tartalmaz, akkor egy kis plusz jellel kibonthatjuk, akárcsak a Windows intézőben a könyvtárakat. 

Akármilyen bonyolult is a project, a ConceptDraw segítségével áttekinthetővé válik.

Már ez a lista is egy nagy segítség lehet, a szoftver legnagyobb előnye azonban a vizuális megjelenítés: feladataink felvitele után, a jobb oldali ablakban automatikusan megkapjuk projektünk ”folyamatábráját”: itt sávok jelképezik a különböző feladatokat, ráadásul azt is egy pillantással felmérhetjük, hogy melyik feladat hány százalékban van már készen (ezt külön színnel jelöli a sávokon belül a program). Amennyiben több ember, több feladaton dolgozik az adott feladaton, ez a módszer az egyetlen ami biztosítja, hogy nyomon követhessük és kontrollálhassuk az eseményeket. 
A megjelenítésen kívül a szoftver több kiemelkedő funkcióval is bír: a workflow táblázatot természetesen bármikor kinyomtathatjuk (elkápráztatva ezzel a felsővezetést), ráadásul különböző jelentéseket (report) generálhatunk automatikusan csak egy klikkelés segítségével – igy soha nem jövünk zavarba, ha egy percen belül kell prezentálnunk munkánk állaapotát. Ezeket a jelentéseket HTML formátumban is elkészíthetjük, így könnyűszerrel gyárthatunk webes workflow-t is, amit aztán az intranetre pakolva minden kolléga láthat – professzionális és hasznos megoldás. A legjobb az egészben, hogy bármilyen bonyolult projecteket is viszünk fel az adatbázisba, egy két klikkeléssel (nem aktuális taszkok elrejtése, stb.) tökéletesen átláthatóvá tehetjük munkánkat. Ráadásul több projectet is tárolhatunk és nyomon követhetünk a szoftverrel. Ha pedig felső-vezetők vagyunk, akkor megvan a lehetőségünk hogy erőforrásokat (legtöbb esetben alkalmazottakat) rendeljünk a feladatokhoz, így mindig tudni fogjuk, hogy melyik feladaton ki dolgozik, illetve, hogy hol tart a munkájával.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!