hvg.hu

Nők a tudományban címmel a Medicina Kiadó új sorozatot indított útjára. Az első kötetek Erdei Anna immunológust, Garas Klára művészettörténészt, Liget Erzsébet sejtélettan-kutatót és Oláh Edit onkogenetikust mutatják be.

Farkasvölgyi Frigyesné, a Medicina Kiadó vezérigazgatója elmondta: az Akadémikus portrék felcímmel indult kezdeményezés célja nem titkoltan a női nem nagyobb térnyerésének támogatása a hagyományosan férfiszakmákban, a kutatói-tudósi társadalomban.

A fotókkal gazdagon illusztrált könyvek Herzka Ferenc dokumentumfilm-rendező, szerkesztő által készített portréfilm szövegéből készültek. A rövid, gondolatébresztő alkotásokban négy, különböző szakmában tevékenykedő, más-más korosztályt képviselő és egyéni életutat bejárt hölgyről van szó. Abban azonban nagyon hasonlítanak egymásra, hogy munkájukat, hivatásukat szenvedéllyel művelik. Részt vesznek a nemzetközi tudományos, illetve művészeti életben, kutatnak, publikálnak, alkotnak. Mindezek mellett feleségek, szerető társak és édesanyák.

A nem mindennapi emberek közvetlenül, érthetően, meghatóan őszintén mondják el gondolataikat. Az életútinterjúkból azonban nemcsak az egyedi sorsok rajzolódnak ki, megjelenik bennük a kor, Magyarország elmúlt 40-50 éve, hogyan is működött-működik nálunk a tudomány, az oktatás, a politika, a művészet. A vezérigazgató elmondta, a várhatóan májusban megjelenő 3 új kötet Csépe Valéria pszichológus, Barnabás Beáta virágzásbiológus, és Ormos Mária történész tudományos pályáját, életútját mutatja majd be.

Karcsúbb nőknek jobb a szex

Ha karcsúbb a nő, több öröme van az ágyban - ez a végkövetkeztetése annak a tanulmánynak, amelyet az egyik berlini kórház orvosai készítettek.

Jobban vezetnek a nők, mint a férfiak?

A közhelytől eltérően a nők jobban vezetnek, mint a férfiak - állapította meg egy német egyetemi kutatócsoport, amely az északkelet-németországi Mecklenburg-Pomerániában két éven át alaposan tanulmányozta ezt a kérdést.

Úgy működnek a meleg férfiak, mint a hetero nők

Hasonlít egymásra a meleg férfiak és a heteroszexuális nők, illetve a hetero férfiak és a leszbikus nők agya, derül ki a Proceedings of the National Academy of Sciences szaklapban közölt svéd tanulmányból. Egy brit tudós szerint ez bizonyítja azt, hogy a szexuális irányultság még az anyaméhben dől el, írja a BBC.

MTI Plázs

A nők kezén többféle baktérium rakódik le

Egy új amerikai tanulmány megállapította, hogy a nők kezén többfajta baktérium halmozódik fel, mint a férfiakén. A kutatók azt is megállapították, hogy mindenki több baktériumot hordoz a kezén, mint ahogy azt a szakemberek feltételezték.

Bari Máriusz Tech

DVD-vel tanítják a japán fiataloknak, hogy nem kell félni a nőktől

Egyre nagyobb arányokban marginalizálódik a fiatal korosztály a japán társadalomban. A fiatal férfiak "hikikomorinak", azaz elhúzódónak nevezett rétegét most egy olyan DVD-vel szólítják meg, amiből megtanulhatják, hogyan kell emberekkel beszélgetni. A korongon csendben hallgató, pislogó nők felvételei szerepelnek.

Pénzügyileg is megérné a természetbe fektetni