szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem csökkenhet a japán szolgálatkészség szintje, véli a Keihin elektromos vasúti cég. Új szolgáltatásukkal azt kívánják biztosítani, hogy a cég minden dolgozója a lehető legnagyobb mosollyal fogadja az utasokat, írja a japán Mainichi Daily News.


A Smile Scan névre hallgató új rendszer az elektromos vasúti cég dolgozóinak mosolyát ellenőrzi. A szkenner webkamerával készített felvételek segítségével megvizsgálja a munkatársak arcát, az egyes arcok jellegzetességeit, a szemmozgásokat, az ajkak görbületét, a ráncokat, majd 0 és 100 százalék között értékeli az egyes mosolyokat.

© Keihin Electric Express Railway Co
Akik alacsony százalékra teljesítenek, azok értékelésük mellé tanácsokat is kapnak - kérdés, hogy a "szájsarkakat emelni kellene" vagy a "még mindig túlságosan komoly vagy" tippek milyen mértékben képesek őszintébb mosolyokat varázsolni az egyes dolgozók arcára.

A Keihinnek közel 530 dolgozója esik majd át minden munkanap reggelén mosolyelemzésen, közülük pedig olyanok is lesznek, akik kinyomtatott mosolyfotót kapnak majd a szoftvertől, hogy azt hordozzák magukkal és nézzenek rá, ha nem tudnák, hogyan kell mosolyogni.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!