szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jonatán, egy alma több rajongót gyűjtött két hét alatt, mint az összes miniszterelnök-jelölt együttvéve. Az oldal a létrehozók célja szerint csupán fricska, szórakozás, semmi politika – úgy tűnik, egyesek mégis szeretnék a maguk politikai céljaira használni a több mint húszezres közösség erejét.

Ha igazán sikeres lesz egy Facebook-oldal, azonnal megjelennek a klónjai. Így van ez a „Vajon lehet-e több rajongója ennek a szép almának, mint Orbán Viktornak?” Facebook-oldal esetében is. Jonatán, egy szép, ízletes és piros alma több rajongót gyűjtött két hét alatt, mint az összes miniszterelnök-jelölt együttvéve.

Ezzel két nagy csoport figyelmét is azonnal felkeltette: a politizálókét és a klóngyárosokét, akik az alábbi Facebook-oldalakat hozták létre:

Vajon lehet-e több rajongója ennek a kakasnak, mint annak a gémnek? (2 rajongó)
Vajon lehet-e több rajongója az egy piros almának, mint ahányan unják? (3)
Lehet-e több rajongója ennek a szép párizsi lánynak, mint Hagyó Miklósnak? (7)
Lehet e több rajongója sztárpultos Sanyikának, mint Lady Gaga-nak?  (15)
Vajon lehet-e több rajongója ennek a finom narancsnak, mint az almának? (16)
Vajon lehet-e több rajongója ennek az almának, mint annak a szép almának? (a kép egy lime-ot ábrázol)  25
Egy rohadt körte is népszerűbb, nem csak a Szép Alma - Rohadt Körte a parlamentbe megy! Cél az 5%! Segítsetek! :) (46)
Rajzolnék a szavazólapra, de még nem tudom, hogy mit (64)
Vajon lehet-e több rajongója ennek a szép almának, mint a másiknak? – „Ez a szép ízletes és piros alma mozgósítható rajongókat gyűjt pozitív online kezdeményezésekhez” (68)
Vajon lehet-e több rajongója ennek a gémnek, mint annak az almának? (71)
Lehet-e több rajongója ennek a rothadt almának, mint Mesterházy Attilának?(117)
Vajon lehet-e több rajongója ennek a szép lila almának, mint a pirosnak? (151)
Vajon lehet-e több rajongója ennek a sütőtöknek, mint Mesterházy Attilának? (310)

 

Az eredeti, Vajon lehet-e több rajongója ennek a szép almának, mint Orbán Viktornak? oldal több mint 20 300 rajongót tömörít. A Jonatánt létrehozók célja szerint fricska a teljes magyar politikai elitnek, szórakozás, semmi politika. Ehhez képest a napokban élesen ellentétes politikai vélemények csapnak össze az üzenőfalán. “A bolsevik MINDIG konspirál, a föld alatt, almának öltözve suttyomban szeret pusztítani. Ilyenek voltak világéletükben!” típusú posztok születnek az egyik oldalon, míg az ellenlábasok megpróbálnak nem „lesüllyedni a primitívek szintjére” – ahogy az egyik poszt szól, helyette inkább azon dolgoznak, hogy „visszatérjenek a csúcsra”.

Hogy melyik erő kerül ki a végén győztesen, kérdéses. Az viszont nem, hogy egy több mint húszezres közösség aranybánya annak, aki tudja, mire kell használni. Az internetes – Facebook-, iwiw-, Twitter-jelenlét és aktivitás – és az alábbi számok alapján ebből is valószínűleg a Jobbik profitál a legtöbbet.

webforgalom.hu

 

webforgalom.hu

 

webforgalom.hu

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Kém a kávéfőzőben: hogyan fésülik össze adatainkat?

Az egyik legfontosabb web 2.0-ás fejlesztés a mashup, azaz a különböző forrásokból származó információkat összefésülő a rendszer. De mi történik, ha például valakinek a neve tévedésből felkerül a szexuális bűnözők listájára, amit forrásként használnak a programok, és névvel, címmel, fotóval együtt megjeleníthető egy térképen az adat? Kieron O'Hara és Nigel Shadbolt „Kém a kávéfőzőben” című könyve többek között a neten felelőtlenül elszórt információkra is felhívja a figyelmet.

hvg.hu Tech

Parlamenti pártok a hálózat csapdájában

Barack Obama sikerén felbuzdulva itthon is kötelességüknek érzik a politikai tanácsadók, hogy a netre tereljék ügyfeleiket. Az Egyesült Államokban 2008-ban bevált módszereknek viszont nyomát sem látjuk Magyarországon.

hvg.hu Itthon

A pártokon a kampány sem segít, de jön a tavasz, jobb a nethangulat

Február végére újabb egy ponttal nőtt a hvg.hu NetHangulat index értéke, és jelenleg 23 ponton áll – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. A választások előtt másfél hónappal az internetezők 14 százaléka gondolja úgy, hogy inkább jó irányba mennek hazánkban a dolgok, a netpolgárok 83 százaléka viszont pesszimistán látja a folyamatokat.