A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Meredeken csökkent az online reklámpiac növekedési üteme Európában: a növekedés 4,5%-ra lassult, szemben a 2008-as 20 százalékkal illetve a 2007-ben regisztrált 40 százalékkal. Európában a teljes hirdetési piacból átlagosan mintegy húsz százaléknyit hasít ki az internet.
Tovább lassult az európai online-reklámpiac növekedési üteme tavaly - áll az Interactive Advertising Bureau Europe (IAB) jelentésében. A 23 országra kiterjedő felmérés szerint - melyben idén először Oroszország, Bulgária, Svájc és Szlovákia is szerepelt -, 2009. decemberéig 4,5 százalékos növekedést tudott elérni az online reklám, és 14,7 milliárd eurót költöttek internetes hirdetésekre a cégek. Az IAB arra is kitér, hogy az amerikai online reklámpiaci költés 16,3 milliárd euróra rúgott ugyanezen időszakban.
Maradt a keresőmarketing erősödésének tendenciája
A keresőmarketing szerepe is nőtt, 10,8 százalékkal - bár ezt az adatot is a tavalyi 26 százlékos növekedés fényében érdemes vizsgálni. A display-hirdetések (ilyen a banner például) sem szerepeltek tavaly fényesen - Európa átlagosan 0,3 százalékos növekedést produkált, miközben a legérettebb piacokon öt-hat százalékos csökkenést regisztráltak. Franciaországban -6%, Nagy-Britanniában -5% Svédországban -5% lett az eredmény, ami azért gond, mert a költések jelentős része ezeken a piacokon realizálódik. Az európai online reklámpiaci költések 76 százaléka zajlott a hat nagy piacon 2009-ben, melyeken csupán egyszámjegyű növekedést könyvelhettek el. Nagy-Britannia esetében +4.6% Franciaország +1.7%, Németország +5.2%, Hollandia +1.9%, Spanyolország +7.7%, Olaszország esetében pedig +6.5 százalékos növekedést ért el az online reklámpiac tavaly. Az IAB arra hívja fel a figyelmet, hogy Spanyolország annak ellenére listavezető a csoportban, hogy a hagyományos reklámok piaca 23 százalékkal csökkent az azonos időszakban. Kétszámjegyű növekedést csupán négy piac ért el 2009-ben: Lengyelország, Törökország, Ausztria és Görögország - de ők sokkal alacsonyabb szintről is indultak.
Az érett piacok közül 2008-ban még jelentősen, majdnem harmadával (26%) bővült Spanyolországé, a kevésbé fejlett piacok közül Lengyelország 60 százalékos, Szlovénia pedig 77 százalékos növekedést produkált.
A lassulás ellenére az online hirdetés még mindig nagy szeletet hasít ki a reklámtortából Európa-szerte. Az Egyesült Királyságban a legnagyobb a piaci részesedése (30%), a skandináv piacokon 20%-25%, Franciaországban és Németországban pedig az európai átlag, 18-19%.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.