"Amikor valaki Tokióról szeretne információkat szerezni, akkor több ezer különböző internetes oldal közül válogathat, amelyek mindegyike legalább ugyanennyi átböngészésre váró ötlettel, ismertetővel és személyes élménybeszámolóval várja a felhasználókat" - mondta J. R. Johnson, az új alkalmazást kifejlesztő Trippy vállalat alapítója és vezérigazgatója.
Az alkalmazás azon az elméleten alapszik, hogy a barátok tisztában vannak egymás anyagi körülményeivel, valamint azzal, hogy mit szeret, illetve mit nem szeret a másik fél, és ehhez mérten adnak utazási tippeket. A fejlesztés lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy folyamatosan nyomon kövessék útitervüket, köztük az ismerőseik által ajánlott helyeket, amelyek mindegyike címmel és telefonos elérhetőséggel van feltüntetve az alkalmazáshoz tartozó térképen.
A felhasználók emellett útinaplókat is készíthetnek élményeikről és közvetlenül a helyszínről oszthatják meg fényképeiket a segítőkész barátokkal. A Trippy honlapján keresztül a szállodákat is le lehet foglalni, amely a vállalat tervei szerint az alkalmazás bevétel teremtő része lesz.
Az új szolgáltatás versenytársai közé tartozik a Gogobot nevű utazási oldal, amely a felhasználók közösségi tevékenységére alapozva igyekszik személyre szabott utazási ajánlatokat készíteni, ám itt kisebb hangsúly helyeződik a baráti együttműködésre. A Trippyt az iTunes Store-ból lehet letölteni.