szerző:
hvg.hu

Közösségi tartalomnak álcázott hirdetéseket jelenít meg a Facebook. Már nem pusztán az ismerősök aktivitása látható az értesítésfolyamban, hanem a „szponzorált történetek” is.

A Facebook híres arról, hogy közösségi tartalomnak álcáz stream reklámokat. Mostantól újabb jövedelmező hirdetési felülettel gazdagodott az oldal – a hirdetők boldogok, a felhasználókat viszont zavarhatja, hogy a valós tartalmakkal ismét reklám keveredik.

A Facebookon a jobboldali navigációban van egy lista, amelyen az látható, hogy az ismerősök milyen alkalmazásokat használnak. Ez a „ticker”, magyarul „értesítésfolyam”. Az a célja, hogy felhívja a figyelmet az alkalmazásokra – úgy, hogy megmutatja, mit használnak az ismerősök, mi érdekli őket.

A Facebook hónapok óta teszteli, hogy a listán – a hirdetők legnagyobb örömére – már nem pusztán az ismerősök aktivitása jelenik meg, hanem a „szponzorált történetek” is.

©
Ez a típusú reklám kevésbé idegesítő, mint a hagyományos hirdetések, mégis, sokak számára zavaró, hogy a valós tartalmakat reklámokkal keverik, ahol a felhasználó a legkevésbé számít rá – ahogy a TechCrunch fogalmaz, radar alatt repül a Facebook. 

A Facebookon tavaly indult a „szponzorált történetek”, egy innovatív, kattintás alapján fizetett reklám, aminek alapja, hogy meg lehet hosszabbítani az időt, amennyit egy bejegyzés (tetszik gomb megnyomása, hozzászólás) az emberek üzenőfalain tölt, és amivel minden felhasználó potenciális reklámhordozóvá alakul.

Az első nyolc hónap során ezek a hírfolyam melletti oldalsávon jelentek meg hirdetés formájában, augusztusban azonban a Facebook elkezdte bekeverni a szponzorált történeteket azokkal az információkkal, milyen játékokat játszanak az ismerősök, milyen alkalmazásokat használnak. A kísérlet ellen senki sem emelte fel a hangját, úgyhogy a Facebook arra jutott, a tickerben is bátran megjeleníthet reklámokat. Amellett tehát, hogy láthatjuk, milyen dalokat hallgat, milyen híreket olvas egy ismerős, reklámok is megjelennek a felületen.

Nem meglepő, hogy a Facebook egyre mélyebben integrálja a rendszerbe a szponzorált történeteket – a kimutatások szerint 46 százalékkal magasabb az átkattintási arány, mint a hagyományos reklámok esetén. Igaz ugyan, hogy kisebb csoporthoz jut el egy-egy információ, de mivel valaki már érdeklődött a termék vagy szolgáltatás iránt és megnyomta a tetszik gombot, az ő barátai között nagyobb eséllyel vannak a hirdető számára fontos célcsoport tagjai.

A Twitteren is nemrég kezdték megjeleníteni a támogatott hirdetéseket, és a reakciók nem voltak olyan elsöprően negatívak, mint azt sokan várták.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Tech

Nem az Anonymous műve a facebookos pornóspam

Döglött kutyák, nemi szervek, megcsonkított testek – sok Facebook felhasználó tudtán kívül ízléstelen képeket terjesztett a közösségi oldalon. A Facebook tudja, ki felelős a pornóspam-támadásért, de a mintegy 800 millió felhasználót elérő fertőzés nem az Anonymous hacktivista csoport műve. A Facebook azt állítja, az erőszakos képek nagy részét már letakarították az oldalról.

MTI Tech

Facebookosít a Twitter

Változtatásokat eszközölt platformján a Twitter közösségi portál, amelyen a fejlesztések révén lehetővé vált, hogy a felhasználók nyomon kövessék ismerőseik tevékenységét. A módosítás óta a mikroblog oldal még inkább hasonlít a Facebookra.

hvg.hu Tech

Reklám és arcanalízis Facebook-profil alapján

Egy pillantás a kirakatra, és a videókamera rögzíti a potenciális vásárló arcát, egy szoftver pedig meghatározza az illető életkorát és nemét. Az USA-ban ez már a valóság. Nem túl nagy erőfeszítés kideríteni az érdeklődő nevét sem, elég a Facebook-profilokból adatbázisba rendezni a képeket és a hozzájuk tartozó neveket. A közeljövő lehet a Facebook-profilok alapján készült, névre szóló, célzottan az üzlet előtt álló személyre szabott reklám.

hvg.hu Tech

Egyre több a halott a Facebookon

Annak ellenére, hogy a Facebookot elsősorban a fiataloknak találták ki, az első csatlakozók felett is eljár az idő.

Agyvakaró hangok, füst és stroboszkóp – ennyire őrült volt Budapest a 90-es években

Agyvakaró hangok, füst és stroboszkóp – ennyire őrült volt Budapest a 90-es években

A román kormány mumusa lehet az Európai Főügyészség első vezetője

A román kormány mumusa lehet az Európai Főügyészség első vezetője

Hazánkba érkezett a 280 lóerős új Ford Focus ST

Hazánkba érkezett a 280 lóerős új Ford Focus ST

Válságot várt a kormány szeptemberre – ez már annak az előszele?

Válságot várt a kormány szeptemberre – ez már annak az előszele?

BMW-t akart lopni a tolvaj, de végül a kocsiban ragadt

BMW-t akart lopni a tolvaj, de végül a kocsiban ragadt

Pompeo békés megoldást akar a szaúdi-iráni konfliktusra

Pompeo békés megoldást akar a szaúdi-iráni konfliktusra