szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Kaspersky Lab és a B2B International felmérése szerint a felhasználók 98 százaléka élvezi az online bankolás és vásárlás könnyű és kényelmes lehetőségeit, így a megkérdezettek mindössze 2 százaléka állította, hogy sosem vásárolt még online. De a kényelem szinte mindig új biztonsági kihívásokat állít a felhasználók elé, a banki trójaiak, valamint a hamis banki és online áruházak oldalai mind-mind potenciális lehetőségeket és megoldásokat kínálnak a csalók számára.

A két vállalat felmérése szerint a megkérdezett felhasználók 95 százalékának a legnépszerűbb tevékenysége az online vásárlás, amelyet 91 százalékkal az online bankolás követ és a megkérdezettek mintegy 74 százaléka használja az e-fizetési szolgáltatásokat. A felmérés adatai is azt mutatják, hogy a legtöbb felhasználó online pénzügyi tranzakciókra használja a gépét: a válaszadók 77 százaléka használja eszközeit online vásárlásra, valamint 71 százalékuk online banki tranzakciók lebonyolítására.

A magas aránynak is köszönhető, hogy a kiberbűnözők és csalók látómezejében egyre jobban előtérbe kerülnek a jövedelmező online pénzügyi tranzakciókat érintő támadások is. Ennek is köszönhető, hogy a legtöbb neves online szolgáltatás különböző informatikai biztonsági technológiát épített ki annak érdekében, hogy megvédje a kritikus pénzügyi műveleteket. Ezek az intézkedések azonban önmagukban nem mindig megfelelőek a teljes védelemhez, hiszen a kiberbűnözők sokszor képesek rengeteg pénzt belefektetni egy-egy nagyobb horderejű támadás kivitelezésébe, amely komoly anyagi kárt tud okozni.

A Kaspersky szerint a legmegfelelőbb proaktív megoldás olyan biztonságvédelmi technológia kiválasztása, amely komplex, átfogó védelmet biztosít minden Windows, OS X és Android felületre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!