szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ausztrál szakemberek a világon elsőként gyártottak le sugárhajtású repülőgép-hajtóművet 3D-nyomtatási technológiát alkalmazva. A kutatók szerint az eljárás idővel könnyebb, olcsóbb és az üzemanyag-fogyasztás szempontjából is hatékonyabb repülőket fog eredményezni.

A melbourne-i Monash Egyetem kutatóinak fejlesztésére már a két vezető repülőgépgyártó vállalat, a Boeing és az Airbus is felfigyelt, és prototípusokat is rendeltek a kutatóktól. A technológia révén a jövőben mindössze napokat, és nem hónapokat venne igénybe a repülőgép-hajtóművek és pótalkatrészek legyártása, illetve tesztelése. A fejlesztésnek hála a repülőgépgyártóknak sem kellene rendszeresen frissíteniük a munkagépeiket, hogy megfeleljenek a változó előírásoknak.

Monash Egyetem

"A múltban olvasztani, önteni, metszeni és forgatni kellett, hogy megkapjuk a kész terméket" - mondta Ian Smith, az egyetem tanára, aki szerint ezzel a módszerrel nagyon hamar megkaphaó a végtermék, tehát a technológia elsődleges előnye, hogy gyorsan, nagyszámú prototípust tudnak készíteni. Másrészt pedig mérték után készített alkatrészeket is gyárthatnak, ami a hagyományos módszerekkel nem lenne lehetséges.

Az ausztrál kutatók által kifejlesztett eljárás során a nyomtatáshoz használt nagy teljesítményű lézer nikkel-, titán- vagy alumíniumporból gyártja le a tárgyakat.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!