szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A piac várakozásait is felülmúló sebességgel tudta növelni az idei első negyedévben aktív felhasználóinak számát a Facebook. A bevétel óriási, de a profit csökkent – viszont ez egyáltalán nem olyan rossz hír, mint amilyennek hangzik.

A legnagyobb közösségi szolgáltatás még nagyobb lett: egy év alatt 13 százalékkal sikerült növelniük az aktív felhasználók számát, így már 1,44 milliárd aktív tagja van a Facebooknak. (A növekedés negyedéves viszonylatban is látványos: három hónappal ezelőtt még "csak" 1,39 milliárdos táborról adtak számot.) A Facebookot naponta (!) 936 millióan használják, ebből napi 798 millióan telefonjukról (is) facebookoznak.

Háttérben a lényeg
Facebook

A Facebook bevétele az elmúlt negyedévhez képest 42 százalékkal 3,5 milliárd dollárra nőtt, a profit viszont 20 százalékkal 512 millió dollárra csökkent. A pénz tehát ömlik, csak elköltik: a növekvő költés jelentős része a felvásárolt szolgáltatások (Instagram, WhatsApp és az Oculus Rift virtuálisvalóság-szemüveg) fejlesztésére és felhasználói körének bővítésére megy el. Az ilyen célokra fordított összeg egy éve még csak 181 millió dollár volt, míg az idei első negyedévben már 566 millió. A költés középtávon jó eséllyel bőven megéri, a pénz sokszorosan visszajöhet.

Alighanem sok pénz ment és megy el a Messenger fejlesztésére is, a Facebook most már az eddiginél jóval komolyabban veszi üzenetküldőjét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!