szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A helyzet tragikus: a Spotify egyre népszerűbb, mégis egyre veszteségesebb. Több százmillió dollárt veszít a streaming zeneszolgáltató és semmi jele a javulásnak, rosszabb viszont még könnyedén lehet a helyzet.

Már tavaly is beszámoltunk arról a furcsa és szomorú trendről, hogy a streaming zeneszolgáltatások hiába egyre népszerűbbek, egyre veszteségesebbek is. Az Egyesült Államokban nagy kedvencnek számító Pandora és a Magyarországon is elérhető, több mint 60 millió aktív felhasználóval rendelkező Spotify is erre a sorsra jutott, és úgy tűnik, hogy ezen nem is tud változtatni.

A Spotify 2014-es pénzügyi mérlegére most derült fény, az eredmények pedig szörnyűek: a cég 197 millió dollár veszteséget könyvelhetett el, ami majdnem háromszor akkora, mint egy évvel korábban, 2013-ban ugyanis még "csak" 68 millió dollár volt a vesztesége. Tehát hiába a sok felhasználó és a 45 százalékos növekedést jelentő 1,3 milliárd dolláros tavalyi bevétel, a streaming zene legnépszerűbb képviselője nemhogy nem tud profitot termelni, de egyre kilátástalanabb a helyzete.

A helyzet pedig könnyen rosszabb is lehet, ugyanis az Apple olyan tárgyalásokba kezdett, amelyek siker esetén elérik, hogy a Spotify ne tudjon reklámok hallgatásáért cserébe ingyen biztosítani zenét. Ez a fejlemény maga lenne a csőd a Spotify számára, ugyanis a felhasználói háromnegyede ezt a lehetőséget választja.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!