szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem mennek túl jól az androidos csúcskészülékek, legalábbis ami az eladásokat és az azokból származó bevételeket illeti.

A Samsung a Galaxy S6 és az annál külsőre sokkal érdeksebb S6 edge modellt, az LG az első valód bőrmobil G4-et, a HTC a One M9-et, a Sony pedig az Xperia Z3+-t dobta piacra az év elején, szokás szerint mindenkinek van tehát zászlóshajója. De hiába a választék, a csúcskategóriás készülékek nem úgy fogynak, ahogy azt a gyártól szeretnék. Így viszont a bevételi eredmények is jóval szerényebbek – már csak azért is, mert a legtöbb profit éppen ezeken a prémium telefonokon van. Ha tehát ezekből kevesebb fogy, azt hamar megérzik a vállalatok.

Samsung

A Guardian újságírója Charles Arthur idei második negyedéves összegzéséből kiderül, a cégek nem tudtak annyi készüléket szállítani, mint a tavalyi év hasonló időszakában, így az üzleti eredmény is elmaradt a korábbitól. Az eredmények a legjobban minden bizonnyal a Samsungnak fájnak, aki a Galaxy S6 és S6 edge telefonokkal nagyot akart szakítani idén, de más forrás alapján is úgy tűnik, hogy ez nem sikerül.

Charles Arthur

A Samsungnak ezzel együtt nem kell gyűjtést szervezni: a 73,2 millió eladott készülék 2,44 milliárd dollár profitot termelt. A másik, szintén nyereséges vállalat az LG, igaz, a maga szerény 220 ezer dolláros profitjával az idei évük nem épp egy sikertörténet.

Igaz, a Sony még a Samsungnál és az LG-nél is rosszabb helyzetben van, a cég ugyanis 187,9 millió dolláros veszteséget könyvelhet el, ami eladott telefononként 26,1 dollárt (kb. 7400 forint) jelent. Az abszolút negatív rekorder azonban a HTC, ami bár "csak" 166 millió dollárt bukott, de ez annyit jelent, hogy minden egyes eladott telefonon 36,89 dollár (kb. 11 ezer forint) veszteséget termelt.

A klasszikus nagy gyártók csúcskategóriás telefonjainak visszaesése alighanem annak köszönhető, hogy még mindig 200-280 ezer forintért adják az aktuálisan legjobb telefonjaikat, miközben ugyanolyan megbízható minőségben már 100-150 ezer forintért lehet venni androidos csúcsmobilt.

Apple

Ha kitekintünk az androidos világból, akkor egy még nagyobb veszteséggel találkozunk: a Microsoft minden egyes eladott mobiljára 72 dollár (kb. 20 ezer forint) veszteség jut. Az Apple viszont minden 184,8 dolláros, azaz 51 ezer forintos hasznot könyvelhet el iPhone-onként.

Fontos: a táblázat és a cikk nem azt mutatja, hogy egyes gyártók mennyi profitot tesznek egy telefonra, hanem azt, hogy összesített eredményüket nézve mennyi haszon/veszteség jut egy készülékre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!