szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem egészen a tervek szerint sikerült az Airlander 10 léghajó második tesztrepülése, a landolásnál hibát vétette a 92 méteres jármű.

A világ leghosszab légijárművével múlt héten végezték el az első tesztrepülést, melyről egy videót is meg lehet nézni. Most szerdán került sor az eredetileg katonai célokra tervezett, de kereskedelmi célokra átalakított léghajó második tesztrepülésére, melynek végén azonban már komplikáció lépett fel.

A BBC első beszámolója szerint az Airlander egy telefonpóznával ütközött leszálláskor, de a gépet üzemeltető Hybrid Air Vehicles ezt gyorsan cáfolta. A cég közléséből kiderül: sem a levegőben nem volt gond, sem telefonpóznával nem találkozott a léghajó. A problémát – ahogy ez az alábbi videón is látható – a túl gyors landolás okozta, melynek következtében a jármű "orra esett": a pilótafülke a földhöz csapódott és megsérült. A személyzet tagjai közül senkinek nem esett bántódása.

A 19 utas szállítására képes jármű levegőbe emeléséhez 36 ezer köbméter hélium szükséges, a léghajó maximális repülési sebessége 147 km/h. A Hybrid Air Vehicles a sétarepülések mellett hasznos teher szállítását is tervezi vele. Az Airlander 10-est két év múlva állíthatják forgalomba, 2021-re pedig már évente 10 újabb léghajó gyártására készülnek.

Ha máskor is tudni a legérdekesebb repülős hírekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!