szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkezett a Francia Guyanában található kourou-i Európai Űrközpontba a SES-15 műhold, hogy felkészítsék az áprilisban tervezett fellövésére a Szojuz fedélzetén.

A Boeing által tervezett és gyártott SES-15 egy hibrid műhold, Ku-sávos széles nyalábokkal és Ku-, valamint Ka-sávos nagy teljesítményű műholdas (HTS) kapacitással. A műholdat elektromos hajtóműve segíti a pályára állásban és a további manőverek végrehajtásában. A SES vállalat közlése szerint a szatelliten megtalálható még az úgynevezett Wide Area Augmentation System (WAAS) is, az Amerikai Egyesült Államok kormánya által támogatott műholdas alapú kiegészítő rendszer a GPS-rendszerek hatékonyságának növelésére, illetve kiterjesztésére. (Ha már egyszer nemrég elindult a GPS-nél sokkal jobb, európai Galileo rendszer, melynek előnyeiről itt olvashat.)

A SES-15 az első fellövésre váró hibrid SES műhold 16 darab 36 MHz-es Ku-sávos transzponderrel és 10 GHz-nyi nagy teljesítményű hasznos teherrel felszerelve. A teljes mértékben elektromos hajtású műhold egy új, a nyugati 129 fokos orbitális pozícióban (129°W) működik majd az észak-, valamint a közép-amerikai, a mexikói és a Karib-térséget szolgálva.

Megérkezett a SES-15 az Európai Űrközpontba – és ki is csomagolták
SES

A SES-15 az első tagja annak a három, széles nyalábbal felszerelt HTS-műholdnak, melyek optimalizált és személyre szabható szolgáltatásokat, illetve globális lefedettséget biztosítanak világszerte azoknak a jelentős IFC és IFE (fedélzeti kapcsolatot és szórakoztatást biztosító) szolgáltatóknak, akik hosszú távon gondolkodnak, és régóta elkötelezettek a minőségi szolgáltatás iránt. A műhold emellett további magas forgalomigényű területeket is kiszolgál majd, úgymint a különböző kormányzati feladatok, VSAT-hálózatok vagy a tengeri közlekedés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!