Komoly produkciót adott elő az Air Berlin egyik utolsó járata – videó
Jövő héten végleg megszűnik az Air Berlin. A légitársaság kedden letudta utolsó hosszú távú járatát, melynek végén méltón búcsúztak az Airbus A330 pilótái.
hvg.hu
Low pass, azaz alacsony áthúzás – így nevezik azt a manővert, melyet ilyen vagy olyan értelemben, de különleges alkalmakkor hajtanak végre az utasszállító gépekkel. Ilyen szokott történni például május 1-jén Budapesten a Duna fölött (videó itt, belsőnézetes itt), vagy például ha egy kapitány utolsó járatát teljesíti. Most nem egy ember, hanem egy egész légitársaság búcsúzik.
ez egy olyan menőver, mintha landolna a gép, de amikor a futópályát eléri, nem száll le valójában, hanem 30-50 méter magasságon átrepül a pálya felett hosszában. A pilótáknak ez egyben rutin és kihívás, hiszen szépen egyenesen a pálya hosszvonalán kell tartani a gépet úgy, hogy minél alacsonyabban repüljenek, de még ne sérüljön a biztonság. A futóművek ilyenkor természetesen kint vannak. Aztán amikor elérnek a pálya második feléhez, adnak egy combos gázt és emelkedni kezdenek, majd kifordulnak, repülnek egy előre megtervezett kört és végül valóban leszállnak.
Ezt hajtotta végre a hamarosan megszűnő német légitársaság Miamiból Düsseldorfba tartó AB7001 járata, ami egyben a 38 évet élt Air Berlin történetének utolsó tengerentúli járata volt.
És így látták mindezt az irányítók a repülőtéri toronyból.
A hatalomnak az a legnagyobb csábítása, hogy azt gondolod, mindent megtehetsz. A kontroll meg azt jelenti, hogy nem tehetsz meg mindent – mondja Szikora János, aki megrendezte Térey János verses drámáját, A Nibelung-lakóparkot a székesfehérvári Vörösmarty Színházban.
Hollywood új generációjának legnevesebb színészeivel készült, de csak csöppnyi porfelhőt kavart a Vágtázó lovakról. Pedig ha nem is leszünk tőle vidámabbak, érdemes tenni vele egy próbát. Kritika.