szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A felhasználók hosszú-hosszú ideje várják a Google saját reklámblokkoló megoldását, amelyről most kiderült, mikor élesedik. Másrészről azonban pénzügyileg bedöntheti a fél internetet.

Április óta lehet tudni, hogy a Google valami nagy dobásra készül a következő Chrome böngészővel, a Chrome 64 megjelenésével kapcsolatban. Kiderült, a tervek szerint egy beépített reklámblokkolót alkalmaznának, ami bizonyos esetekben jelentősen befolyásolhatja, egy oldalnak mekkora bevétele lesz az ott megjelenő hirdetésekből – vagy akár be is döntheti azokat.

Augusztusban már az is kiderült, a Google javában teszteli az új funkciót, amitől a cég szerint feleslegesen tartanak azok, akik "etikus" reklámokat alkalmaznak a neten. A blokkolás ugyanis az idegesítő hirdetésekre vonatkozik majd: a felugró ablakokra, vagy automatikusan, hanggal együtt elinduló videós reklámokra, a többi esetben ilyen korlátozástól nem kell tartani.

A fejlesztés kapcsán most egy újabb információra derült fény: a beépített reklámblokkoló nem a Chrome 64 megjelenésével egy időben kerül majd a rendszerbe. A böngésző január 23-án debütál majd (a Chrome 65 megjelenését pedig március 6-ra tolták el), az új funkció azonban csak február 15-én élesedik majd – derítette ki a VentureBeat.

Mindez azt jelenti, hogy a Google ezt a lehetőséget jó eséllyel távolról kapcsolja majd be, bár azt nem tudni, vajon ez mindegyikre vonatkozik-e majd. A cég célja, hogy mindezzel egy tisztább internetet hozzanak létre.

A Google azt ígéri, február 15-e után az összes hirdetést eltávolítja majd azokról az oldalakról, amelyek több mint 30 napon át megsértik a korábban megállapított etikus hirdetés elveit. Ezek az oldalak ugyanakkor kérhetnek felülvizsgálatot, vagyis a döntés egyik weboldal esetében sem lesz végleges.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!