szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jeff Bezos valamit nagyon jól csinál, az amerikaiak szerint az ő döntései vannak a legnagyobb hatással mindennapjaikra.

A nemrégiben kirobbant Facebook-botrány óta (ha szívesen olvasna a témával kapcsolatban, kövesse ezt a linket) a felhasználók jóval kritikusabb szemmel nézik a tech-cégeket, azonban mégsem állítható, hogy egyformán neheztelnének rájuk.

Az amerikaiak mintegy 20 százaléka ugyanis úgy gondolja, hogy a nagy tech-cégek közül az Amazonnak van a leginkább pozitív hatása manapság a társadalomra – derült ki a SurveyMonkey/recode felméréséből, amelybe több mint 2700 amerikai felnőttet vontak be április elején.

SurveyMonkey/recode

20 százalék elsőre nem tűnik soknak, azonban a választhatók listáján még jó pár cég szerepelt, és senki sem szorongatta meg az Amazont. A második helyre került Google-t csak 15 százalék választotta legpozitívabb hatást kiváltó cégnek), utána az Apple (11 százalék), majd a Facebook (10 százalék) következett. Ez utóbbinál érdemes megjegyezni, hogy egy korábbi felmérés szerint az amerikaiak 32 százaléka véli úgy, hogy a legnagyobb közösségi oldalnak kifejezetten negatív hatása ven a társadalomra.

A megkérdezettek 22 százaléka szerint Jeff Bezos (Amazon vezérigazgató) döntései komoly hatással vannak rájuk, Sundar Pichainál (Google) 18 százalék, míg Mark Zuckerbergnél (Facebook) 17 százalék ez az érték.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!