Vissza fogjuk sírni Budapestre az Ubert, amikor ezt tényleg meglépi
Az Egyesült Államok két városa mellett további öt ország nagyvárosa került be abba a körbe, ahol az Uber elindíthatja ubAIR névre hallgató repülőtaxi-szolgáltatását.
hvg.hu
Régóta tervezi már az Uber, hogy a hagyományos taxizás megreformálása után a légi közlekedésben is elindítana valamit. Hogy pontosan mely városokban várható majd az első ilyen személyszállító járművek felbukkanása, azzal kapcsolatban hozott fejleményeket a vállalat bejelentése: a tavaly óta ismerhető Dallas és Los Angeles mellett Japánban, Franciaországban, Brazíliában, Ausztráliában vagy Indiában is megjelenhetnek az ubAIR repülő taxik. A korábbi tervek alapján 2020-tól már tesztelnék a járműveket, 2023-tól pedig már viteldíjat is kellene fizetnie annak, aki ezekkel az eszközökkel utazik.
Persze a repülő taxik elindításáig még jó néhány problémát le kell tudnia a cégnek. Ilyen például, hogy az akkumulátor megfelelően könnyű és megfelelően nagy kapacitású is legyen ahhoz, hogy nagyobb városon belül is képes legyen egyik pontból a másikba szállítani az embert egy ilyen járat.
Uber
Az Uber szerint azonban minden kiválasztott város/ország jó indokkal került fel az új terjeszkedési térképre. Japán vezető szerepet tölt be a tömegközlekedés innovágicójában, Indiának vannak a világ legforgalmasabb városai, Ausztrália már korábban elkötelezte magát a városi légiközlekedés mellett, Franciaországban építik az új technológiai központot, Brazíliában pedig rengeteg helikoptert használnak a közlekedésre.
A tervek szerint az Uber a következő fél évben dönt majd arról, végül melyik országot választják majd ki arra, hogy Dallas és Los Angeles mellett is megjelenjenek a repülő taxik.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.