szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Adam Mosseri 2008 óta dolgozik a Facebooknak, a két Instagram-társalapító távozása után a képmegosztó platform irányítása lesz a feladata.

Ha a hackerbotrány nem lett volna elég, még egy, pontosabban két új távozóval is meg kellett birkóznia a cégnek. Az Instagramot nyolc éve elindító Kevin Systrom és Mike Krieger társalapító-páros múlt hét kedden adta be a felmondását Zuckerbergnek – elméletileg azért, hogy új kihívást keressenek, a gyakorlatban meg azért, mert komoly feszültség alakult ki a Facebook-vezérrel szemben.

Persze a távozást nem lehet csak úgy levezényelni, hogy senki nem maradjon a platform élén, és már meg is van az utód. A Facebook azt az Adam Mosserit kérte fel az Instagram irányítására, aki korábban a közösségi oldal hírfolyamáért volt felelős. Krieger és Systrom szerint Mosseri alkalmas a feladatra.

Mike Krieger (b) és Kevin Systrom (j) között az új vezető, Adam Mosseri
Instagram

Mosserinek nem ez az első találkozása az Instagrammal, 2018 májusában már alelnökké nevezték ki. A szakember 2008 óta dolgozik a Facebooknak, és a vállalat szerint sokat tett a közösségi oldal mobilos előretöréséért, így valóban alkalmasnak tűnik a mobilos fúkuszú Instagram élére.

Az Instagram-társalapítók távozása alig csupán pár hónappal az után történik, hogy a Facebook második legfontosabb felvásárlását jelentő WhatsApp társalapítója, Jan Koum távozott a cégtől. (Társa már tavaly szeptemberben megtette ezt, idén márciusban pedig a Facebook-fiókok törlésére buzdított mindenkit.) Koum tavasszal azzal indokolta döntését, hogy nem tud közösséget vállalni a Facebook személyesadat-kezelési és adatmegosztási elveivel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Ha igaz a pletyka, bevásárolni is lehet majd az Instagramon

Az Instagramnál dolgozó névtelen források szerint a cég már javában dolgozik egy IG Shopping névre keresztelt alkalmazáson, ami lényegében egy webshop lesz. Az Instagram-felhasználók azon cégek termékeit látnák benne, amelyeket követnek a platformon.