hvg.hu

Egyre inkább úgy tűnik, természetes módon már nem állítható meg a globális felmelegedés, ehhez valamilyen emberi beavatkozásra lesz szükség. A Harvard kutatói most előálltak egy ötlettel, ami az eddigi megoldásokhoz képest még viszonylag olcsó is lenne.

Akár tetszik, akár nem, ez nem hit kérdése, hanem tény: vesztésre állunk a klímaváltozás elleni küzdelemben, és ezt nemrég újabb aggasztó adatok bizonyították. Mára szinte teljes egészében a tudomány kezében vagyunk. A kutatók most újabb ötlettel álltak elő, ami bevethető lehet a Földért folytatott harcban.

Az Environmental Research Letters nevű szaklapban jelent meg egy friss tanulmány arról, hogy miként lehetne csökkenteni a globális felmelegedést – számolt be róla a BGR. A Harvard Egyetem kutatói szerint a sztratoszférikus aeroszolinjekció (stratospheric aerosol injection, SAI) lehetne az, amivel hosszú idő alatt ugyan, de le lehetne hűteni a bolygót.

Az elképzelés szerint a légkörbe befecskendezett aeroszol részecskéi képesek lennének visszaverni a Nap sugárzásának egy részét, ezzel csökkentve a felmelegedés hatását. Ezt egy vulkánkitöréshez hasonlóan kell elképzelni: az ott a levegőbe kerülő részecskék képesek lehetnek arra (a kitörés mértékétől függően), hogy lokálisan visszaessen a hőmérséklet.

Gernot Wagner, a Harvard kutatója szerint a tanulmány nem azt állítja, hogy ez lehet az egyetlen jó megoldás, csupán arra világít rá, hogy mérnöki szempontból elképzelhető egy ilyen program elindítása. Wagner szerint ha 15 év múlva beindulna egy ilyen program, az még aránylag olcsó is lenne, éves szinten nagyjából 2-2,5 milliárd dollárt kellene rákölteni az első 15 évben.

Amíg a kormányok elkezdik megvalósítani a tudósok valamely ötletét, ön is rengeteg olyan apróságot tehet, amellyel lassíthatja a klímaváltozás aggasztó folyamatát: kezdetnek itt talál 10 lépést, melyeket azonnal megtehet.

Ferenc pápa megint kiállt a menekültek mellett