szerző:
hvg.hu

Egyre feljebb kapaszkodik a képzeletbeli ranglétrán az Apex Legends, amely a hivatalos megjelenéstől számított három nap alatt több embert tudott magához csábítani, mint amennyien Magyarországon élnek.

Egy új videojáték megjelentetése általában rizikós, főleg akkor, ha olyan műfajban és stílusban próbálkozik, amelyben mindeddig két (de főleg egy) programnak, a Fortnite-nak és a Playerunknown's Battlegroundsnak, vagyis a PUBG-nek termett babér – mindenki más pedig csak reménykedhetett, hogy hasonló sikerekre lesz képes saját portékájával.

Nos, az Electronic Arts és a Respawn közös újdonsága, az Apex Legends, úgy tűnik, nem csak néhány szeletet tudott magához venni abból a bizonyos tortából, ennél akár többre is képes lehet: a Reuters most azt írja, a program három nappal a hivatalos megjelenés után már 10 millió embert tudott meggyőzni arról, hogy érdemes kipróbálni, ami valóban lenyűgöző teljesítmény. Csak összehasonlításképp: a Fortnite-nak ugyanerre az eredményre nagyjából két hetet kellett várnia. (Ez persze még nem azt jelenti, hogy hosszabb távon képes lesz felülkerekedni az utóbbi idők legtöbb bevételét generáló videojátékán, de a növekedés szemmel látható.)

Az Apex Legends sikere ráadásul azért is különös, mert a programot egyáltalán nem reklámozták, sőt, nem is készült hozzá marketingkampány. Egy szivárogtatás miatt a felhasználók csak a hivatalos bejelentést megelőző órákban értesültek a létezéséről, de a részletek még akkor sem voltak ismertek. Vagyis az EA és a Respawn lényegében egy lapra feltéve adta ki ingyenes termékét, ami több mint bátor húzás volt.

A Wedbush Securities elemzője szerint az Apex egy éven belül akár 100 millió dollárt (azaz nagyjából 28 milliárd forintot) is hozhat az EA konyhájára, ha népszerűségét továbbra is tartani tudja. Márpedig az iránta való érdeklődés csökkenésének egyelőre szikrája sem mutatkozik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
IDEA: A kormánypárti szavazók nagy csoportja soha nem menne el tüntetni

IDEA: A kormánypárti szavazók nagy csoportja soha nem menne el tüntetni

Veterán autót is lefoglalt a bliccelés miatt a MÁV

Veterán autót is lefoglalt a bliccelés miatt a MÁV

Ezt az őrült Zsigulit még a nagy Elon Musk is lájkolta

Ezt az őrült Zsigulit még a nagy Elon Musk is lájkolta

Felmentették azt a román bandát, amelyik több mint száz gyereket vitt ki Angliába koldulni

Felmentették azt a román bandát, amelyik több mint száz gyereket vitt ki Angliába koldulni

Magához tért a kórházban a pénteken meglőtt szökött rab

Magához tért a kórházban a pénteken meglőtt szökött rab

Mészárlás Nigériában, tucatnyi halott

Mészárlás Nigériában, tucatnyi halott