szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre feljebb kapaszkodik a képzeletbeli ranglétrán az Apex Legends, amely a hivatalos megjelenéstől számított három nap alatt több embert tudott magához csábítani, mint amennyien Magyarországon élnek.

Egy új videojáték megjelentetése általában rizikós, főleg akkor, ha olyan műfajban és stílusban próbálkozik, amelyben mindeddig két (de főleg egy) programnak, a Fortnite-nak és a Playerunknown's Battlegroundsnak, vagyis a PUBG-nek termett babér – mindenki más pedig csak reménykedhetett, hogy hasonló sikerekre lesz képes saját portékájával.

Nos, az Electronic Arts és a Respawn közös újdonsága, az Apex Legends, úgy tűnik, nem csak néhány szeletet tudott magához venni abból a bizonyos tortából, ennél akár többre is képes lehet: a Reuters most azt írja, a program három nappal a hivatalos megjelenés után már 10 millió embert tudott meggyőzni arról, hogy érdemes kipróbálni, ami valóban lenyűgöző teljesítmény. Csak összehasonlításképp: a Fortnite-nak ugyanerre az eredményre nagyjából két hetet kellett várnia. (Ez persze még nem azt jelenti, hogy hosszabb távon képes lesz felülkerekedni az utóbbi idők legtöbb bevételét generáló videojátékán, de a növekedés szemmel látható.)

Az Apex Legends sikere ráadásul azért is különös, mert a programot egyáltalán nem reklámozták, sőt, nem is készült hozzá marketingkampány. Egy szivárogtatás miatt a felhasználók csak a hivatalos bejelentést megelőző órákban értesültek a létezéséről, de a részletek még akkor sem voltak ismertek. Vagyis az EA és a Respawn lényegében egy lapra feltéve adta ki ingyenes termékét, ami több mint bátor húzás volt.

A Wedbush Securities elemzője szerint az Apex egy éven belül akár 100 millió dollárt (azaz nagyjából 28 milliárd forintot) is hozhat az EA konyhájára, ha népszerűségét továbbra is tartani tudja. Márpedig az iránta való érdeklődés csökkenésének egyelőre szikrája sem mutatkozik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!