Elfelejtették már a FaceTime-botrányt? Itt az Apple új reklámja
Legújabb reklámfilmjében az iPhone megbízható adatvédelmére utal az Apple, hátha elfelejtették már a felhasználók a FaceTime-fiaskót.
hvg.hu
Az év elején nagy botrányba keveredett az Apple (perelik is keményen): FaceTime alkalmazásáról derült ki, hogy lehetővé tette a felhasználók és környezetük lehallgatását. Az ügy igen nagy sajtónyilvánosságot kapott, többek között azért, mert az Apple-től szokatlan, hogy ilyesmibe keveredne, illetve amiatt is, hogy hiába jelezték neki a hibát, kezdetben erre rá sem hederített.
Cupertinóban úgy gondolhatták, mostanra már elfelejthették a FaceTime-fiaskót, így a legújabb, az Apple-től megszokottan rövid, nem egészen egyperces reklámban arra hívják fel a figyelmet, hogy éppen a megbízható adatvédelem miatt érdemes iPhone-t venni. A klip rövid jelenteket foglal össze, amelyek a mindennapokban oly fontos magánszférára utalnak, és meg is születik a végső konklúzió: Adatvédelem. Ez az iPhone.
YouTube/Apple
Nem lehet nem észrevenni, mi is a hirdetés célja: hogy megkülönböztesse az Apple-t (illetve termékeit) az olyan, személyes adatgyűjtéssel vádolt cégektől, mint a Google vagy a Facebook. Szükség is lehet ilyen reklámra, ugyanis például az amerikai felhasználók – állítja egy ottani felmérés – évről évre egyre kevésbé bíznak meg az Apple-ben.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.