Az elmúlt években meglehetősen hullámzó teljesítményt mutatott az okostelefonok piacra. Miután 2017 első negyedévére jelentősen csökkentek az eladások, egy évvel később már úgy tűnt, elmúlt a "hanyatlás" időszaka. Aztán jött az év vége, és kiderült, ismét megtorpant a piac, a 2017 utolsó negyedévéhez képest ugyanis mindösszesen 0,1 százalékkal több eladást tudhattak magukénak a gyártók.
Ezek alapján kérdéses volt, milyen lesz a 2019-es első negyedév, amire most a Gartner piackutató cég adta meg a választ. Ezek alapján pedig a legkevésbé sem örülhetnek azok, akik érintettek az iparágban. A számok alapján 2019. január-március közötti időszakban 373 millió darab készüléket sikerült eladni világszerte, ami 2,7 százalékos csökkenést jelent 2018 első negyedévéhez képest. Ennél is masszívabb az esés, ha a 2018 év végi eredményével vetjük össze a számot, akkor ugyanis már 8,65 százalékos esésről beszélhetünk – de ez mindig így van, a karácsonyi bevásárlási láz, majd az azt követő szünet miatt.

A Samsung 10 százalékkal kevesebb telefont adott el, mint 2018 azonos időszakában, ez 71,6 millió mobilt jelent. Helyet cserélt viszont a Huawei és az Apple: míg utóbbi eladásai 54 millió darabról 44 millióra csökkentek, addig a kínai cég 40 helyett 58 milliós darabszámmal zárta az év első három hónapját. Folytatódik tehát a trend, ami már a tavalyi év közepén is látszott: az Apple a harmadik helyre csúszott vissza, mert a Huawei lett a második legnagyobb mobilgyártó.
A Huaweihez hasonlóan kínai Oppo és a vivo is növelni tudta forgalmát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.