A párizsi klímaegyezmény – és így a globális felmelegedés elleni küzdelem – számára igen nagy érvágás volt, hogy Donald Trump kijelentette, az Egyesült Államok kilép a megállapodásból. Mindez azért baj, mert így az abban meghatározott szén-dioxid – és más üvegházhatású gázok – kibocsátásának mértékét nem kell betartaniuk, ami gyorsíthatja a globális felmelegedést. Az amerikai technológiai és egyéb más téren dolgozó óriáscégek úgy döntöttek, megmutatják, hogy nem értenek egyet Trump döntésével.
Tim Cook, az Apple vezére a Twitteren jelentette be, hogy a cupertinói óriás is csatlakozott a United For The Paris Agreement (magyarul nagyjából: Szövetség a Párizsi Klímaegyezményért) nevű kezdeményezéshez, amely szeretné elérni, hogy az Egyesült Államok továbbra is kötelezőnek tekintse a párizsi egyezmény betartását.
Az ennek érdekében írt nyílt levelet rengeteg cégvezető írta már alá. Csatlakozott a kezdeményezéshez
- az Apple,
- a Microsoft,
- a Google,
- a Tesla,
- a Virgin Group,
- az Adobe,
- a MasterCard,
- a Verizon,
- a HP,
- a Gucci,
- a Henkel,
- a Danone,
és még sorolhatnánk a neveket. A levélben felszólítják az USA vezetését, hogy továbbra is tegyenek meg mindent a klímaváltozás megállítása érdekében. Szerintük ez az Egyesült Államok versenyképességét is jelentősen javítaná, hiszen fenntartható világot eredményezne.
Van azonban egy érdekesség a megállapodással:
sem a Facebook, sem az Amazon nem írta alá.
Mindez azért is furcsa, mert a Facebook például igen komoly vállalást tett már korábban: azt, hogy 2020-ra teljesen megújuló energiaforrásból működnek majd – és igen jó úton járnak, hogy mindez meg is valósuljon.
Az Amazon esetében még szomorúbb a helyzet, az utóbbi időben ugyanis nagyon sokan kritizálták a céget azért, mert nincs konkrét klímastratégiája – csak annyi, hogy 2030-ra a kiszállítások fele karbonsemleges lesz. A cég szóvivője az ügy kapcsán nemrég úgy nyilatkozott: 2040-re már teljesen karbonsemlegesek akarnak lenni, ám azt, hogy miért nem írták alá a nyílt levelet, nem tudni – írja az Engadget.
Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.