szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Annak ellenére is remek eredményeket értek el egyes mobilgyártók, hogy négymillióval kevesebb új készülék talált gazdára az idei harmadik negyedévben. A történtek egyik nyertese a Samsung, igazán nagyot pedig a Xiaomi eredménye szól.

Mindhárom nagyobb elemzőcég, az IDC, a Counterpoint Research (CR), valamint a Canalys is megerősítette, hogy a Samsung nyújtotta a 2020-as év harmadik negyedévének legjobb teljesítményét: a dél-koreai óriás 80,2 millió eszközt értékesített szerte a világban július eleje és szeptember vége között, ami pontosan 2 százalékos növekedés az egy évvel korábbi időszakhoz képest. (A Counterpoint valamivel kevesebb, 79,8 millió eladott telefont számolt össze a negyedévben.)

Canalys

A Huawei mutatója most rosszabb, mint egy évvel korábban, de egyelőre őrzi a globális gyártói ranglista második helyét: a kínai hátterű cég 50 millió új telefont adott el három hónap alatt, ami 15-16 millióval jelent kevesebbet a tavalyi hasonló időszakos teljesítményénél.

A harmadik helyen található Xiaomi rakétaként tör fel. A szintén kínai gyártó egy pozíciót javítva a harmadik helyre férkőzött be a maga 47 milliós eredményével. A Canalys szerint ez 45 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához mérten. Az óriási üzleti siker egyik oka a jelentős európai terjeszkedés: korábban csak a kontinensen 100+ új bolt nyitásáról döntöttek, de persze az sem hátrány, hogy több középkategóriás telefonjukat nálunk például a konkurenciánál 20-30 ezer forinttal olcsóbban kapni. A másik, az elemzőbb szerint talán még fontosabb ok, hogy a gyártó ugyanígy bővül a feltörekvő piacokon is.

IDC

A lista következő szereplője az Apple, amely egy hellyel rosszabb pozícióba került tavalyhoz képest: az amerikai gyártó a Xiaomi előretörésével a negyedik helyre szorult vissza, noha annyira azért nem rossz a helyzet. A cég 43,2 millió iPhone-t éerékesített (a CR szerint 41,7-et), ami csak hajszálnyival marad el a korábbi időszakban produkált teljesítménytől. Ráadásul pénzbeli gondjuk sincs, a brand sorozatban nyolcadjára lett a világ értékesebb márkája. Az újabb telefonjaik iránt pedig ismét nagy érdeklődés mutatkozik, de hogy pontosan mennyire, azt majd a következő mérésekből fogjuk megtudni.

Counterpoint

Az eltelt három hónapban összesen 348 millió új okostelefon talált gazdára, ami ugyan nem kevés, de rekordnak semmiképp nem nevezhető: ez pontosan négymillió leszállított eszközzel kevesebb az előző időszakhoz képest.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!