szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ugrásszerűen – egy év alatt 81 százalékkal – nőtt a Huawei saját háttérrendszerébe integrált alkalmazások száma. A Google Play áruház ellenében indított AppGallery alkalmazásbolt aktív felhasználóinak száma pedig meghaladta az 560 milliót – közölte a vállalat Lisszabonban.

A Huawei jelenleg 5,1 millió regisztrált fejlesztőt segít összekapcsolni több mint 730 millió készüléktulajdonossal világszerte. A Huawei Mobile Services (HMS) rendszerbe integrált alkalmazások száma egy év alatt 173 ezerre nőtt (+81%).

Bővült az Apple-féle App Store és a Google Play áruház után harmadik legnagyobb alkalmazásbolt tábora is. A globális aktív felhasználók 560 milliónál is többen vannak a vállalat közlése szerint, ebből 42 millióan Európában. Az AppGallery az idei első három negyedévben 332,2 milliárd letöltést könyvelt el, ami éves szinten 13 százalékos növekedést jelent. A cég reményei szerint az alkalmazásáruház aktív felhasználói számának további növekedését érdemben segítheti az európai piacon néhány hete bemutatott Nova 9 készülék.

A Huawei közleményében kitér néhány saját, HMS-alapú alkalmazásának statisztikájára is. A Petal Maps már havi 7 millió aktív felhasználóval rendelkezik Európában, a Petal Search pedig 32 millió aktív havi felhasználóval és 3000 partnerrel bír világszerte.

Huawei

Ezek fejlődésének érdekében frissítették Petal Search-öt: a következő generációs, mesterséges intelligencia-vezérelt keresőmotor 20 különböző területen – úgy, mint a hírek, videók, vásárlás, repülőjáratok, helyi vállalkozások, és még sok más – működik.

A Petal Maps térképszolgáltatás már több mint 166 országban és régióban érhető el, jelenleg 20 millióan használják világszerte havonta. Legújabb frissítési csomag része többek között a nagy pontosságú helymeghatározás, a topográfiai megjelenítési mód és a sávszintű navigáció.

Éledezik a Huawei saját rendszere, a következő a világ meghódítása lehet

Miközben a piaci szakértők éppen azt találgatják, hogy a mobilpiacon feltűnően gyors területfoglalásba kezdett, szintén kínai Xiaomit is utoléri-e a Huawei sorsa, a két és fél évvel ezelőtt amerikai szankciókkal sújtott gyártó kezdi összeszedni magát.

További újdonság, hogy a Huawei eszközeire készült, valós idejű hirdetési piac, a Huawei Ads mostantól világszerte elérhető médiaügynökségek és alkalmazáskiadók számára. A platform lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy elhelyezhessék reklámjaikat a Huawei ökoszisztémában, beleértve az eszközöket és az AppGalleryt valamint megjelenjenek a Petal Search-ben, más Huawei alkalmazásokban és több ezer harmadik féltől származó appban is. Tavaly januári indulása óta a Huawei Ads napi forgalma elérte a 600 milliót Európában.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!