szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fél világot beutazta az a telefon, amit a Quantas nevű társaság egyik Airbusán hagyott tulajdonosa.

Néhány nap alatt annyit repült a Qantas egyik Airbus A330-asának üzleti osztályán elhagyott okostelefon, hogy akár a légitársaság arany szintű törzsutas-státuszát is megkaphatta volna – számolt be róla az AIRportal.hu repülésügyi szakoldal.

A kaland a Qantas Sydney-Auckland járatán kezdődött. A készülék valószínűleg becsúszhatott a vízszintes ággyá alakítható ülés alá, és ezért maradt észrevétlen a személyzet és a fedélzetet a következő járatokra felkészítő földi dolgozók számára is.

Miután a tulajdonos észrevette, hogy nincs meg az eszköz, arra gyanakodott, hogy a sydney-i reptéri váróban hagyta el. Emiatt többször is megpróbálta elérni a légitársaságot, de addigra már késő volt:

a mobil közben ugyanis visszarepült Sydneybe, ahonnan Honoluluba jutott, és vissza, majd később újra Aucklandbe és vissza.

A mobil végül egy segítőkész Qantas-dolgozónak köszönhetően került vissza gazdájához, aki a hozzá tartozó online szolgáltatás segítségével mindvégig látta, merrefelé jár a kütyü.

Az AIRportal szerint az eset mindenki számára tanulságos lehet: a repülőgép fedélzetének elhagyásakor érdemes ügyelni arra, hogy ne maradjon semmi az ülések zsebeiben vagy az egyéb tárolóhelyeken. De erre egyébként a legtöbb légitársaság személyzete külön fel is hívja a figyelmet a leszállás után.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!