A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Csak a műszaki tanúsítványt kell már megszereznie a Commercial Aircraft Corp of China gépének, és induhat a kereskedelmi üzemeltetés.
Kína saját fejlesztésű C919-es keskenytörzsű repülőgépe, amelyet az Airbus-Boeing duopólium gyártmányai konkurensének szánnak, a kereskedelmi üzemeltetés engedélyezésének az utolsó fázisába, a műszaki tanúsítvány megszerzéséhez érkezett azzal, hogy a tesztrepülőgépek teljesítették az összes előírt próbarepülési feladatot – jelentette be a gyártó cég szombaton.
Az állami tulajdonú repülőgépgyártó vállalat, a Commercial Aircraft Corp of China (COMAC) közölte, hogy a hat tesztrepülőgép befejezte a tesztelési feladatokat, és ezzel a fejlesztési program a kereskedelmi üzemeltetéshez szükséges tanúsítvány megszerzésének utolsó szakaszába léphet a Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóságnál.
A saját fejlesztésű és gyártású polgári utasszállító repülőgép forgalomba állítása mérföldkövet jelentene Kína azon törekvésében, hogy feljebb lépjen a gyártási ellátási láncban. A kínai COMAC jelentheti majd a harmadik opciót a száznál több ülőhelyes repülőgépek piacán, miután a Boeing és az Airbus átvették az Embraer és a Bombardier modelljeinek a gyártását.
Történelmi videó: felszállt Kína első nagy utasszállító repülője
Az Airbus és a Boeing mellett érdemes lesz egy új nevet is megjegyezni: Comac. A kínai gyártó a napokban új fejezetet nyitott a kínai és valószínűleg a nemzetközi repülőgép-történelemben is.
A Boeing 737 MAX és az Airbus 320neo típuscsaládok közvetlen konkurensének tervezett C919-es keskenytörzsű (egy folyosós) repülőgép-program 2008-as elindítása után számos technikai problémába ütközött és az amerikai exportellenőrzés szigorítása is hátráltatta a projekt kivitelezését.
A gép első üzemeltetője az állami tulajdonú China Eastern Airlines légitársaság lesz, amely tavaly márciusban öt C919-es repülőgépre adott le megrendelést. A wuhani önkormányzat tulajdonában lévő Changjiang Daily című napilap július 8-i beszámolójában azt írta, hogy a légitársaság a tervek szerint augusztusban veszi át az első példányt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.