2023. március 1-től 14,5 százalékos inflációkövető díjkorrekciót hajt végre a Magyar Telekom – közölte a vállalat kedden reggel. A cég szerint az áremelésre az energiaárak és beszállítói költségek drasztikus növekedése miatt van szükség.
A Telekom ügyfelei a 2022 júliusában kiküldött számlamellékletükből értesültek a várható díjkorrekcióról. Az erről szóló rendelkezés 2022. szeptember 1-jei hatálybalépéssel került be az Általános Szerződési Feltételek közé, amely alapján a havi előfizetési díjak a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett, megelőző üzleti év éves átlagos fogyasztói árindex mértékével egyezően változnak.
Az új évben egyre több távközlési szolgáltató emeli meg a díjait, és egyre gyakoribbá válnak az olyan szerződési feltételek is, amelyek alapján a díjemelés automatikusan, az inflációhoz igazodva történik. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azt javasolja az előfizetőknek, hogy kísérjék figyelemmel a szolgáltatók szerződésmódosításra vonatkozó értesítéseit, és ha a megváltozott feltételeket nem kívánják elfogadni, még a jogszabály szerinti határidőn belül éljenek a felmondási jogukkal.
A cég kiemelte, az áremelést a KSH éves átlagos fogyasztói árindex mértékét tartalmazó közleményének hivatalos közzétételét követő 90 napon belül hajtja végre az Általános Szerződési Feltételekben és az előfizetői szerződésekben szereplő szolgáltatások és díjcsomagok havidíjainak díjkorrekcióját, ugyanakkor
a forgalmi típusú díjak változatlanok maradnak.
Egy uniós szabályozás miatt a magyar távközlési piacon is eltörlik a mobilszolgáltatók kínálatában fellelhető nullás díjszabású („zero rate") opciókat. Magyarországon is sokan szeretik, ha úgy használhatnak korlátlanul szolgáltatásokat, hogy közben nem kell érte fizetniük. De akkor miért szűnnek meg? És a legfontosabb kérdés: ki milyen mobilnetet válasszon magának, ha szűkölködni sem akar a jóban, de túl sokat nem is fizetne érte?
Az inflációkövető díjkorrekció mértékéről a cég a 2023. februári számlamellékletében is tájékoztatja majd az előfizetőket.
Az első emelt összegű számlát az üzleti vezetékes szolgáltatással rendelkező ügyfelek márciusban, a lakossági vezetékes, lakossági mobil- és üzletimobil-előfizetők pedig áprilisban kapják meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.