szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újabb, hiba nélkül működő alkalmazásverziók felé terelhetik a fejlesztők a felhasználókat néhány hónapon belül, a Play Áruház újdonságának köszönhetően.

A Google számos dolgot jelentett be az éves I/O konferenciáján, az első összehajtható okostelefonjától a kereső újdonságain át a fotószerkesztő újdonságáig. A mesterséges intelligencia-fókuszú konferencián az androidos Play Áruházzal kapcsolatban is érkeztek bejelentések – ezek egy része a fejlesztőknek lehet érdekes, van azonban egy olyan újdonság, ami a felhasználók életét is megkönnyítheti.

Valószínűleg mindenkivel megtörtént már, hogy egy applikáció egy frissítést követően összeomlott, nem indult el, vagy komoly hibát produkált. Ha a felhasználó letiltotta a Play Áruház automatikus frissítéseit, és nem követte, hogy a problémás alkalmazáshoz időközben érkezett-e hibajavító frissítés, megeshetett, hogy egy darabig nem is próbálkozott újból annak használatával – pedig közben a fejlesztő orvosolta a hibát.

Ebben lehet hasznos egy új lehetőség, amivel a fejlesztők a jövőben megkérhetik az embereket arra, hogy frissítsék az alkalmazásukat, ha tudják, hogy a felhasználó által telepített verzióban lévő hibát időközben javították – írja a TechCrunch.

Bekeményít a Google: végleg leszámolhat a régi alkalmazásokkal az Android 14

A jelek szerint biztonsági okokból a régi operációs rendszereket célzó applikációkat nem lehet majd telepíteni az Android 14-re - a szigorítás a Play Áruházból beszerzett alkalmazások mellett a APK-fájlok telepítésére is kiterjedhet majd.

Az újdonság egy új eszköz lesz a fejlesztők kezében arra, hogy az újabb alkalmazásverziók felé tereljék az androidos felhasználókat – ezzel pedig mindenki jól járhat, ugyanis túl azon, hogy a felhasználó új funkciókat és jobb stabilitást kaphat, az esetleges fontos biztonsági javítások gyorsabb eljuttatását is lehetővé teszi.

Nemrég az is kiderült, hogy a Play Áruház hamarosan megjelölheti a hibás alkalmazásokat, hogy már a letöltés előtt látszódjon, ha probléma van velük, de a hirdetések is egyre több helyen jelennek meg az alkalmazásboltban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!