Nem szeretünk fizetni, de vannak olyan dolgok, amikért mégis csak hajlandók vagyunk pénzt adni. Ilyen például az, hogy ne kelljen reklámokat elviselni a YouTube-on, letölthessünk tartalmakat offline megnézéshez, vagy hogy alkalmazáson keresztül kényelmesen tudjunk hozzáférni minden olyan zenéhez és videóhoz, amely megtalálható a legnagyobb videómegosztó oldalon. Éppen ilyenek miatt vágott bele YouTube előfizetések indításába, a YouTube Premiumba és a YouTube Musicba.
Hogy jó lóra tett, azt a számok is bizonyítják: a vállalat friss jelentése szerint a szóban forgó szolgáltatások együttesen több mint 100 millió feliratkozót számlálnak a világon. (Igaz, a legfrissebb statisztikák tartalmazzák azokat is, akik jelenleg éppen ingyenes próbaverzió alatt használják a szolgáltatásokat.)
A 2015-ben indított YouTube Premium és a YouTube Music zenei szolgáltatás több mint 100 országban elérhető. Kedvelt előnyük a reklámmentesség mellett a mobilos alkalmazással háttérben folytatható lejátszás. Egy éve a podcastek is bekerültek a YouTube Music fókuszterületei közé. A legújabb fejlesztések pedig természetesen a mesterséges intelligenciáról szólnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.