Itt a Temu amerikai kihívója: filléres webáruház indult, a legtöbb termék olcsóbb 3900 forintnál, de 7800-nál semmi nem drágább
7800 forint a plafon: ennél drágábban semmit nem lehet kapni az Amazon új, Haul nevű felületén, amellyel az ismert kínai riválisokat, elsősorban a Temut és a Sheint szeretné legyűrni. Az olcsóságnak azonban ára lehet.
HVG
Megkerülhetetlen tényezővé vált az elmúlt hónapokban a Temu, köszönhetően a nyomott árainak és az agresszív marketingkampányainak. A kínai e-kereskedelmi áruház sikerét az Amazon is megirigyelte – még októberben lehetett hallani arról, hogy maga is szeretne egy olyan másodlagos áruházat indítani, ami árak tekintetében a Temuval és a Sheinnel kel versenyre.
A felület neve Haul lett, és a napokban már el is indult, egyelőre csak az Egyesült Államokban – és kizárólag mobilalkalmazáson (valamint mobilos weboldalon) keresztül böngészhető a kínálata, asztali változata nincs. Az ígéret szerint „őrületesen alacsony árakkal” operál az új áruház, amire egy 20 dolláros – körülbelül 7800 forintos – ársapkát húztak. Ennél drágábban ugyanis nincs a kínálatában semmi, de a BBC szerint a legtöbb termék egyébként is 10 dollár – 3900 forint – alatt van. Az olcsóságnak azonban ára van: az Amazon nem is titkolja, hogy a rendelések kiszolgálása akár két hét is lehet. Némi szépségtapasz, hogy 25 dolláros rendelési érték felett a szállítás ingyenes.
Amazon
A Haul indulásáról kiadott Amazon-közlemény olyan példákat hoz, mint például a háromrészes borotva, „elegáns nyaklánc, karkötő és fülbevaló-szett”, melyek mindegyike három dolláros (1200 forint) ár alatt szerezhető be.
Dharmesh Mehta, az Amazon értékesítési partneri szolgáltatásokért felelős alelnöke elmondta: az új felület még „korai” szakaszában jár, és folyamatosan keresik az új partnereket. A kínálat tehát később bővülhet.
Sucharita Kodali, a Forrester piackutató vállalat kiskereskedelem-elemzője a BBC-nek elmondta: a Temu és a Shein is sok kritikát kapott at import kiskapuk kihasználása, valamint a pazarlás és a „környezeti felelőtlenség” miatt. Véleménye szerint a Haul is ugyanezekkel a kihívásokkal fog megküzdeni, ráadásul az egész projektben van némi kockázat az Amazon számára.
Kiterjesztené a kiskereskedelmi különadót a kormány az online piacterekre is, mint az Ebay, az Amazon, a Temu vagy a Shein, de nem világos, hogyan számolja ki a cégek magyarországi forgalmát, illetve az sem, hogyan fogja rajtuk behajtani a sarcot.
„A fogyasztók egyre inkább belefáradnak a gyatra minőségű termékekbe, valamint a lassú kiszállításba” – vélekedik a szakember, aki egyúttal megjegyzi: ha a termékek csalódást okoznak a vásárlóknak, és nem termelnek profitot az Amazonnak, nem lesz hosszú karrierje a felületnek.
Hogy mikor indulhat el az új áruház az Egyesült Államokon kívül is, az egyelőre nem ismert.
Katonai diadal kapujában áll Izrael, ám az Irán ellen indított támadása csak akkor lehet tartós siker, ha a teheráni teokratikus rezsim összeomlik, vagy sikerül megsemmisíteni a perzsa állam atomkapacitását.